Administrativ assistent med kontorsansvar
Proffice Sverige AB/Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB/Stockholm i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige OM PROFFICE
Proffice konsulter är specialister. Det är det som har gjort att Proffice är ett av Sveriges största och äldsta bemanningsföretag. Som Profficekonsult har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Du får möjlighet att skaffa dig erfarenhet från olika branscher och företag.
Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer höga krav på våra konsulter. Eftersom du har din dagliga arbetsplats ute hos våra kunder måste du vara skicklig på det du gör, flexibel, självgående och social. Du gillar att ständigt stå inför nya utmaningar och möjligheter. Har du vad som krävs, kan du se fram emot ett stimulerande arbete och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
TJÄNSTEBESKRIVNING
Nu söker vi en assistent med kontorsansvar för uppdrag hos en av våra kunder. Kunden verkar inom finansbranschen och har lokaler i Stockholm city.
Du kommer att ha en kombinerad roll där du dels assisterar ledningsgruppen, dels ansvarar för kontorets drift. Du kommer att arbeta med administrativa uppgifter och på sikt även med statistik.
Arbetsuppgifterna består av att:
• Förbereda och ta fram material till ledningsgruppsmöten
• Kopiera och distribuera material
• Hjälpa till vid möten och kundevenenmang
• Assistera ledningens löpande arbete
• Hålla i kontakt med fastighetsvärd och städbolag samt andra leverantörer
• Ansvara för bud, kontorsmaskiner, kontorsmaterial och växel
• Sköta kundfakturering och kontering av reseräkningar/löneunderlag
• Ha hand om personaladministartion och avtalsregister
• Söka och sammanställa statistik samt utreda eventuella felkällor
Uppdraget är på heltid med start 7 mars och kommer att pågå löpande. Under uppdragstiden kommer du att vara anställd hos Proffice och uthyrd till kunden.
Publiceringsdatum2011-02-18KvalifikationerDu som söker denna tjänst har...
• Minst tre års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter av liknande slag.
• Tidigare arbetat med viss ekonomi- och personaladministration.
• God telefonvana.
• Förutom svenska mycket goda kunskaper i engelska.
• Ett intesse av att lära dig mer om statistik.
Meriterande är om du har...
• Akademisk utbildning inom ekonomi/statistik.
• Erfarenhet från finansbolag.
• Goda kunskaper i ytterligare ett nordiskt språk förutom svenska.
Som person är du...
• Noggrann
• Strukturerad
• Prestigelös
• Serviceminded
• Initiativtagande
• Social
Du söker en roll där du successivt får ta mer ansvar, samtidigt som du inte är främmande för enklare arbetsuppgifter. Du brinner för att leverera god service såväl internt som externt och har en känsla för det lilla extra.
Välkommen med din ansökan, urvalsprocessen sker löpande.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-03-03
Registrera din ansökan på
www.proffice.seAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktSofia Almerén Persson
FöretagProffice Sverige AB/Stockholm
AdressProffice Sverige AB/Stockholm
Box 70368
10724 Stockholm
KontorsadressMäster Samuelsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-787 17 00
Faxnummer: 08-55341815
Jobbnummer 855076
Observera att sista ansökningsdag har passerat.