Administrativ assistent/köhandläggare till förskolan i Enskede-Å

Stockholms Stad / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad i Stockholm, Solna, Upplands Väsby, Södertälje, Österåker eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm

Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning består av sex verksamhetsavdelningar och två administrativa avdelningar. Inom förvaltningen arbetar cirka 2 200 medarbetare, främst inom förskola och fritid, stöd och service till funktionsnedsatta och äldreomsorg.

Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning - En stadsdel för alla!
• Vi skapar goda möjligheter för alla att vara delaktiga i vår stadsdel.
• Vi arbetar för ett jämställt bemötande.
• Vi är en innovativ och lärande organisation.
• Vi samverkar med fokus på kvalitetsutveckling och hälsa.

Enskede Årsta Vantör är en stadsdel i utveckling för att möta framtidens utmaningar. Den kommande femtonårsperioden ska ca 25.000 nya boenden och lägenheter byggas och många barnfamiljer kommer att flytta hit. Utbyggnaden kräver innovativt nytänk och bjuder på många intressanta utmaningar och möjligheter till att bidra till utvecklingen i förskolan för rätt person.



Arbetsplatsbeskrivning


Förskoleavdelningen i Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning söker administrativ assistent/ köhandläggare.

Inom förskolan arbetar vi med tydliga mål, uppföljning, analys och resultat med utgångspunkt i barnkonvention, skollag och läroplan. Vi har barnets lärande och utveckling i fokus. Lek, lärande, trygghet och respekt för det enskilda barnet står i centrum.

Avdelning förskola består av 13 förskoleenheter med 63 förskolor. Dessutom finns fristående förskolor och dagbarnvårdare med i den gemensamma kön.

Som administratör tillika köhandläggare tillhör du avdelningschefens stab, där bl.a. ytterligare köhandläggare och utredare ingår. Staben har sitt kontor i direkt anslutning till tvärbana och T-bana station Globen.



Publiceringsdatum
2016-11-11

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en administrativ assistent/ köhandläggare på heltid.

Du kommer att ha administrativa uppgifter, där köhandläggning ingår som en del.

Administrativa uppgifter kan t.ex. bestå av protokollskrivning, fakturahantering/ekonomisk avstämning, beställning av IT/telestöd, chefsstöd i administrativa frågor, beställningar, personalrapportering, registrering i stadens olika system, och andra i tjänsten förekommande uppgifter.

Köhandläggning består av handläggning av förskolekö och placering inom såväl kommunala som fristående förskolor. I arbetsuppgifterna ingår också att ta fram olika underlag, bl.a. i form av statistik och prognoser. Du kommer också bl.a. att hantera ärenden från Kontaktcenter (KC), skuldärenden, interkommunala ersättningar och faktureringar. Som köhandläggare kommer du att ha kontakt med vårdnadshavare som har frågor kring köhandläggningen. Du samarbetar också nära med förskolecheferna i stadsdelen.

Kvalifikationer

Du har en avslutad gymnasieutbildning. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska både i tal och skrift. Det är meriterande att du har erarenhet av arbete med administrativa uppgifter samt köhandläggning.

Du har goda IT-kunskaper. Du är van att arbeta i Officepaketet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i systemen LISA, BOSKO, Agresso och Anordnarwebben.

Du har en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad.

Du är strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har förmågan att hantera tillfälliga arbetstoppar då arbetet med administration och köhandläggning har perioder med fler placeringar än annars.



Övrig information
Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning erbjuder:

• intressanta arbetsuppgifter som berör många människors vardag

• en arbetsplats med fokus på utveckling

• ett bra arbetsklimat och en god arbetsmiljö

• subventionerad friskvård

• goda förutsättningar att kombinera privatliv och arbetsliv

• flextid



Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-23
Ange följande referens när du ansöker: 2016/1746
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Åberg 0850820495

Företag
Stockholms stad

Adress
Stockholms stad
Slakthusplan 8A
11221 Stockholm

Kontorsadress
Slakthusplan 8A

Jobbnummer
3157214

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad: