Administrativ assistent
 Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
 2011-04-13
 Observera att sista ansökningsdag har passerat.
 ➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2016-10-24) ⬅️ 
   Visa alla administratörsjobb i Stockholm, 
Solna, 
Lidingö, 
Sundbyberg, 
Danderyd eller i 
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, 
Sundbyberg, 
Huddinge, 
Botkyrka, 
Sollentuna eller i 
hela Sverige   Referens: 024921-2011
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete. Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv. Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
Administrativ assistent
Placering Lokalt Försäkringscenter Stockholm
Arbetsuppgifter och ansvar
Som administrativ assistent har du ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. Du fungerar som chefsstöd och sköter administrativa ärenden som t.ex. kontering, budgetuppföljning, utbildnings- och personaladministration, samt fungerar som kontaktperson mot interna stödfunktioner.
I dina arbetsuppgifter ingår det även att fungera som kontorets ansvarige vad gäller säkerhet, telefoni, följa upp möten, ansvara för protokoll och ta fram presentationsmaterial. Du är beredd att rycka in där det behövs t.ex. att jobba i projekt som har anknytning till dina arbetsuppgifter, arbeta med behörigheter och administrera vår hemsida. Bokningar och inköp tillhör också ditt ansvarsområde. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2011-04-13KvalifikationerVi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium, gärna med ekonomisk inriktning, eller motsvarande.
• har flerårig erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter;
• kan Excel och har i övrigt goda datakunskaper samt har förmågan att snabbt sätta dig in i nya datasystem;
• är självständig, initiativtagande och serviceinriktad;
• ihärdig, strukturerad och noggrann;
• uttrycker dig väl i skrift och har god förmåga att samarbeta.
 Det är meriterande om du har
• erfarenhet av Försäkringskassans interna administrativa system;
• erfarenhet av liknande arbete inom offentlig myndighet.
 Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är tillsvidare heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Områdeschef Anette Berglund tfn 010-116 25 63.  För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Lena Hedlund tfn 010-116 96 74. Fackliga kontaktpersoner är för ST-FK, Solveig Helmer tfn 010-116 24 35, SACO-S FK, Henrik Norée tfn 010-116 18 35 eller SEKO, Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 024921-2011 senast den 29 april 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten  
Jobbnummer 903984 
Observera att sista ansökningsdag har passerat.