Administrativ assistent
Ulricehamns kommun, Byggenheten / Administratörsjobb / Ulricehamn
2016-05-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2016-10-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Ulricehamn,
Borås,
Mullsjö,
Tranemo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun, Byggenheten i Ulricehamn Ulricehamn vid den vackra sjön Åsunden är en expansiv kommun i Boråsregionen, som med sitt strategiska läge är ett attraktivt val för företagsetableringar. Kommunen är också känd för sin entreprenörsanda, något som märks, inte minst, genom det stora antalet mindre företag.
Ulricehamn erbjuder goda möjligheter till en aktiv fritid. Här finns bland annat Lassalyckan - kommunens idrotts- och rekreationsområde, golfbanor, alpint skidcenter, asfalterade banvallar, samt ett kallbadhus.
Ulricehamns kommun består av 21 mindre orter och idag är vi drygt 23500 invånare, men vi vill gärna bli fler. Målet är satt till 25000 år 2020 så känn dig varmt välkommen!
Tranemo och Ulricehamns kommuner har en gemensam samverkansnämnd miljö och bygg samt miljö och byggenhet för all myndighetsutövning inom miljö- och byggområdet. Det handlar t ex om miljötillsyn, livsmedeltillsyn och bygglov. Ulricehamn är värdkommun för både nämnd och verksamhet.
Publiceringsdatum2016-05-04ArbetsuppgifterVi söker en administrativ assistent med placering på Byggenheten. Arbetet innebär att du främst kommer att arbeta med löpande arbetsuppgifter såsom hantering av post, registrering av handlingar och arkiv. Din roll som administrativ assistent är betydande för att upprätthålla en rättsäker ärendehantering och en god service mot kommuninvånare, företag och tjänstemän.
KvalifikationerDet är önskvärt att du som söker har en högskoleexamen med inriktning mot administration, som lägst har du en gymnasieexamen med inriktning mot administration.
Du har tidigare erfarenhet från administration inom bygg/miljö samt kunskap om ärendehantering. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av nämndadministration. Du har god datorvana och gärna kunskaper om uppdatering och redigering av hemsida.
Som person är du positiv, serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga. Du är samarbetsvillig och kan även arbeta självständigt. Vi ser gärna att du är resultatinriktad/målmedveten och har ett intresse för utveckling.
B-körkort är önskvärt.
Vänligen observera att vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
ÖVRIGT
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. , upphör: 2016-12-31 Med eventuell möjlighet till förlängning om förutsättningarna är riktiga. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-31
Ange följande referens när du ansöker: A571037
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAri Mäläskä, Enhetschef 0321-59 52 89
Åsa Lindh, Systemförvaltare 0321-59 52 75
Facklig kontaktFacklig företrädare nås via kommunens växel 0321-595000
FöretagUlricehamns kommun, Byggenheten
AdressUlricehamns kommun, Byggenheten
Höjdgatan
52386 Ulricehamn
KontorsadressHöjdgatan Ulricehamn
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2824146
Observera att sista ansökningsdag har passerat.