Administrativ assistent

Ludvika kommun / Administratörsjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika, Borlänge, Leksand eller i hela Sverige

ABB och STRI är världsledande inom elkraftöverföring och investerar för framtiden. Spendrups bryggeri, Säfsen Resort och gruvindustrin är andra som satsar stort. Många flyttar hit och boende finns i alla former, alltid naturnära. Vi i Ludvika kommun är entusiastiska inför framtiden. För att lyckas ännu bättre behöver vi dig!

Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för förvaltning och underhåll av gator och parker inom kommunen, avfallshantering, vattenförsörjning och lokala trafikföreskrifter, planering, projektering och exploatering tillsammans med miljöfrågor och övriga myndighetsfrågor.

Publiceringsdatum
2015-01-28

Dina arbetsuppgifter
Administrationen inom samhällsbyggnadsförvaltningen söker administrativ assistent som kommer att arbeta främst med miljö- och byggärenden och myndighetsnämnden och ansvara för ärendehantering, kallelser, protokoll, arkiv samt övriga administrativa arbetsuppgifter förknippade med tjänsten.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Posthantering och diarieföring av miljö- och bygglovshandlingar i kommunens dokument- och ärendehanteringssystem
• Utlämnande av allmänna handlingar och ritningar
• Arkivhantering inom området samt aktförvaring
• Administration kring nämndmöten
• Fakturahantering
• Arbete med kommunens interna och externa hemsida samt förvaltningens nyhetsbrev

En viktig uppgift är att säkerställa att allmänheten och media får tillgång till information avseende allmänna handlingar. Telefonförfrågningar från allmänhet och media är vanligt förekommande.

Kvalifikationer
För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du är engagerad och trivs med att arbeta i team. Du är serviceinriktad, strukturerad och noggrann. Vi värdesätter att du är nytänkande och ser möjligheter att utveckla administrationen då vi ständigt försöker förbättra våra arbetssätt. Du bör ha lätt för att samarbeta och antar gärna de utmaningar du ställs inför.

Då vår ärendehantering sker digitalt så är det viktigt att du med lätthet kan förstå och ta till dig nya datasystem och program. Det är meriterande om du har kunskaper inom våra
system som vi använder; Ecos, ByggR, RXnämnd och Troman.

Vi söker dig som har relevant utbildning och/eller erfarenhet från dokument- och ärendehanteringssystem. Eftersom du även kommer att assistera nämndsekreteraren är det meriterande om du har erfarenhet och kunskap om nämndarbete och är insatt i kommunallagen och förvaltningslagen. Du har goda kunskaper i svenska språket och behärskar Office-paketet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Anställningsvillkor
Vikariat, tom februari 2016, 100%. Tillträde omgående

Kontaktperson för detta jobb
Solveig Åkerhielm, Administrativ chef, Samhällsbyggnadsförvaltningen
Kontakt via växeln: 0240-86 000

Facklig kontaktperson
Vision: Christina Wikman
SACO: Anna Lindberg Karlsson
Kontakt via växeln: 0240-86 000

Så ansöker du
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 11 februari. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ludvika kommun

Adress
Ludvika kommun
Carlavägen 24
77182 Ludvika

Kontorsadress
Carlavägen 24

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2145689

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ludvika kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ludvika kommun: