Adecco söker nu en logistikansvarig

Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Office & HR förmedlar administratörer, receptionister, sekreterare, administrativa chefer, HR-personal, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag. Mer information om Adecco finner du på www.adecco.se
Nu söker vi omgående en logistikansvarig till vårt kundföretag i Göteborg

Publiceringsdatum
2011-02-11

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha ett övergripande logistikansvar och primärt vara en länk mellan interna produktionsenheter och inköpsavdelningen och hålla i den lång- och kortsiktiga planeringen kring leveranser och produktion. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att koordinera material- och produktleveranser mellan och till viss del inom de olika produktionsenheterna. Du skall även ansvara för dokumentation, uppföljning och kommunikation av planering från start av produktion till utleverans av färdig produkt. Vidare består arbetet av att driva och följa upp att de planerade produktionsbehoven kan realiseras på de olika produktionsenheterna. Resor till Danmark kommer att ingå i arbetet ungefär en gång per vecka.

Erfarenheter
Vi söker dig med ett par års erfarenhet från inköp och/eller logistik, gärna med högskoleutbildning inom något av nämnda områden. Du ska ha arbetat inom teknisk eller producerande industri samt ha förståelse för tekniska produkter. Vidare har du mycket goda kunskaper i engelska och svenska, såväl muntligt som skriftligt. Förståelse för danska är önskvärt. Du har goda kunskaper i Office-paketet, är en van datoranvändare och har kunskaper i Movex och/eller Axapta eller är en van användare av liknande affärssystem.

Dina personliga egenskaper
Som person är du framförallt serviceminded, rak och tydlig i din kommunikation. Du har lätt för att prioritera och situationsanpassa ditt arbete efter olika situationer samt är kvalitetsmedveten. Andra egenskaper som värdesätts är noggrannhet, flexibilitet och lyhördhet. Du är en självgående och driven person som är trygg och orädd. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult på Adecco och blir uthyrd till vårt kundföretag men för rätt person finns goda möjligheter till anställning hos vår kund.

Så ansöker du
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt, intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden. Ansök till tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida www.adecco.se för att därefter ansöka.
Vid frågor rörande rekryteringsprocessen vänligen kontakta rekryteringsansvarig Sara Bergstrand på telefon 031-725 45 38.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-02-25
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Sara Bergstrand, Rekryteringsansvarig, 031-7254538

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg
Götgatan 11
41110 Göteborg

Kontorsadress
Götgatan 11

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-725 45 00

Jobbnummer
848978

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg: