Adecco söker löne- och personaladministratör

Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Göteborg Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Adecco Finance & Legal söker en erfaren löne- och personaladministratör som vill arbeta hos en av våra kunder i Kungälv.

Publiceringsdatum
2010-11-16

Dina arbetsuppgifter
Som löne- och personaladministratör kommer du att arbeta på vår kunds personalavdelning med löpande löne- och personaladministration för ca 200 personer. I arbetet ingår följande arbetsuppgifter;
Kvalificerad löneadministration, självständig hantering av hela processen
Reseräknings- och utläggshantering, representation, tjänstebilar
Bokföring samt avstämningar
Tolkning av lag och policies för att säkerställa korrekta löneberäkningar
Tjänstepensionshantering
Hantering av personalförsäkringar
Kontrolluppgifter/rapportering till myndigheter
Årsavslut såsom semesterårsavslut mm.
Andra förekommande uppgifter på en personalavdelning
Arbetet sker i AGDA PS samt bokföringsprogrammet Hogia Ekonomi.

Erfarenheter
Vi söker dig som har minst ekonomisk gymnasieutbildning eller motsvarande. Du har erfarenhet av att självständigt ha ansvarat för löneadministration under minst 3 år.
Goda kunskaper i Excel och redovisning är ett krav.

Dina personliga egenskaper
Som person är du ansvarsfull, öppen och prestigelös samt har en drivande initiativförmåga och ett positivt sätt. Då arbetet innehåller både interna och externa kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad. Vi tror även att du är van vid att arbeta i grupp för att nå gemensamma mål. Vidare bör du vara noggrann, strukturerad och flexibel. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Fakta om anställningen
Konsultuppdraget som löne- och personaladministratör kommer starta omgående och omfatta heltid i cirka sex månader framöver. För rätt person finns möjlighet till anställning hos kunden. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor vänligen kontakta rekryteringsansvarig Maria Kihlgren på telefon 031 720 72 02.
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg

Adress
Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg
Götgatan 11
41105 Göteborg

Kontorsadress
Götgatan 11
Göteborg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-725 45 00

Jobbnummer
779183

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg: