Adecco söker löne- och personaladministratör
Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Göteborg Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Adecco Finance & Legal söker en erfaren löne- och personaladministratör som vill arbeta hos en av våra kunder i Kungälv.
Publiceringsdatum2010-11-16Dina arbetsuppgifterSom löne- och personaladministratör kommer du att arbeta på vår kunds personalavdelning med löpande löne- och personaladministration för ca 200 personer. I arbetet ingår följande arbetsuppgifter;
Kvalificerad löneadministration, självständig hantering av hela processen
Reseräknings- och utläggshantering, representation, tjänstebilar
Bokföring samt avstämningar
Tolkning av lag och policies för att säkerställa korrekta löneberäkningar
Tjänstepensionshantering
Hantering av personalförsäkringar
Kontrolluppgifter/rapportering till myndigheter
Årsavslut såsom semesterårsavslut mm.
Andra förekommande uppgifter på en personalavdelning
Arbetet sker i AGDA PS samt bokföringsprogrammet Hogia Ekonomi.
ErfarenheterVi söker dig som har minst ekonomisk gymnasieutbildning eller motsvarande. Du har erfarenhet av att självständigt ha ansvarat för löneadministration under minst 3 år.
Goda kunskaper i Excel och redovisning är ett krav.
Dina personliga egenskaperSom person är du ansvarsfull, öppen och prestigelös samt har en drivande initiativförmåga och ett positivt sätt. Då arbetet innehåller både interna och externa kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad. Vi tror även att du är van vid att arbeta i grupp för att nå gemensamma mål. Vidare bör du vara noggrann, strukturerad och flexibel. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Fakta om anställningen
Konsultuppdraget som löne- och personaladministratör kommer starta omgående och omfatta heltid i cirka sex månader framöver. För rätt person finns möjlighet till anställning hos kunden. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor vänligen kontakta rekryteringsansvarig Maria Kihlgren på telefon 031 720 72 02.
Välkommen att söka!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg
AdressAdecco Sweden AB, Finance & Legal, Göteborg
Götgatan 11
41105 Göteborg
KontorsadressGötgatan 11
Göteborg
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-725 45 00
Jobbnummer 779183
Observera att sista ansökningsdag har passerat.