Adecco söker konsultchef till Enköping!
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Västerås
2016-02-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Adecco söker konsultchef till Enköping!" (publicerad 2016-03-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Är du en person som brinner för ett starkt affärsmannaskap och trivs i ett högt tempo? Vill du bli en del av vår arbetsplats där vi arbetar som strategisk HR Partner med fokus på att vara kundens och medarbetarens naturliga val? Då har vi arbetet för dig!
Hur ser din arbetsdag ut?
Som konsultchef kommer du tillsammans med dina kollegor att ansvara för Adeccos kunder, konsulter och att rekrytera de profiler vi har behov av inom vår uthyrningsverksamhet. För att säkerställa konsultbehovet hos våra kunder kommer du att arbeta med hela rekryteringsprocessen som kan innebära search, annonsering, urval, intervju, personbedömning, referenstagning, tester etc. Du kommer att ha personalansvar för ett antal medarbetare och ansvara för deras utveckling och uppdrag, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara introduktion av nya konsulter, administrationen kring deras anställningar och planering av deras uppdrag. Då försäljning är en viktig del i rollen som konsultchef ser vi kundvård och kundkontakter som en självklarhet. Du arbetar med vårt övergripande mål - att utveckla Adeccos samtliga affärsområden och vara en komplett HR partner till våra kunder.
Vem trivs här?
Du som har erfarenhet av personalansvar och arbetsledning samt en trygghet i att arbeta med försäljning kommer snabbt in i din nya roll. Har du tidigare erfarenhet av bemanningsbranschen och studerat vidare på högskola/universitet är det meriterande. I arbetet förekommer återrapportering med viss lönehantering så tidigare erfarenhet av arbete med ekonomi är en fördel. Du bör känna dig bekväm med att ingå och utveckla professionella nätverk, ha lätt för att skapa nya kontakter samt ha förmågan att uttrycker dig väl i tal och skrift. Har du dessutom goda kontakter och bra kännedom om den lokala arbetsmarknaden kommer det att vara till din fördel. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav för denna tjänst.
Är du en driven person som har en god initiativförmåga, är en duktig administratör och känner dig trygg i att fatta snabba beslut kommer du att trivas utmärkt i din nya roll på Adecco. Är du dessutom flexibel, noggrann och strukturerad är detta din rätta arbetsplats. Då rollen är komplex och innehåller flera olika delar som personalansvar, rekrytering, bemanning och försäljning så måste du kunna prioritera och vara lösningsfokuserad samtidigt som prestigelös, stresstålig och ha en förmåga att hitta kreativa lösningar. Det är en självklarhet att du tycker om försäljning/kundkontakter och att du är både affärsmässig och gillar att jobba i ett högt tempo. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vad erbjuder vi?
Du kommer att ingå i en liten lokal arbetsgrupp där vikten av att hjälpa varandra för att nå målet väger tyngre än den individuella prestationen. På Adecco arbetar vi i en positiv atmosfär med en gemensam arbetsglädje som gör att du orkar göra "det lilla extra" i en tempofylld miljö. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Vi vill att du ska må bra och satsar således på aktiviteter som bidrar till god hälsa och arbetsglädje. Vi erbjuder dig friskvårdsbidrag, rabatter på träningskort samt en betald träningstimma i veckan.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många av de mindre innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på
www.adecco.seÄr du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt! Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Sista ansökningsdatum är den 13 mars 2016. Ansökan sker genom att du registrerar dig via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta Kontorschef Ingrid Ericzon, på telefon 017-141 48 65.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid/Anställning startar med 6 månaders provanställning
Publiceringsdatum2016-02-26ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-13
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIngrid Ericzon Ericzon
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Västgötegatan 4A
72211 VÄSTERÅS
KontorsadressVästgötegatan 4A
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2692959
Observera att sista ansökningsdag har passerat.