Ad Operations Specialist (junior)

GroupM Connect / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos GroupM Connect i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Som Ad Operations specialist är du ansvarig för att sätta upp våra kunders kampanjer i de annonshanteringssystem som används. Du hanterar annonsmaterial i form av digitala displayannonser, videomaterial, native och material för sociala medier och programmatiska kampanjer. Du ansvarar för att lägga in kampanjer i ekonomisystem och ansvarar för att följa kampanjens resultat i realtid och sammanställa rapporter både i Excel, PowerPoint och olika dashboard-lösningar.

Vill du arbeta med den senaste tekniken gällande digital annonsering för några av Sveriges största annonsörer? Har du ett öga för detaljer, gillar siffror och att analysera kampanjresultat? Har du ett brinnande intresse av ständig utveckling och att driv att lära dig ny teknik?

Vi söker nu en junior Ad Operations specialist som del av vårt Martech Team.
Martech är blandningen av marknadsföring och teknik. Praktiskt taget alla som är involverade i digital marknadsföring har att göra med Martech. GroupM satsar stort på området för att ligga i framkant. Utvecklingspotentialen inom området är stort.

Publiceringsdatum
2018-04-03

Kvalifikationer
I rollen som digital Ad Operations specialist bör du ha:

• Ett tydligt och strukturerat arbetssätt.
• Erfarenhet av annonshanteringssystem till exempel DoubleClick (Google), Adform eller Sizmek.
• Erfarenhet av att använda Excel och PowerPoint.
• Lätt att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.
• Erfarenhet av hantering annonser i HTML5. Kunskap av hantering av Dynamiska annonslösningar är ett ytterligare plus.
• Att förstå sig på KPIer för digitala kampanjer och exekvera en strategi för mätning av konvertering på kunders domäner är viktigt.
• Arbetslivserfarenhet inom det digitala på mediebyrå, digitalbyrå, mediehus, marknadsavdelning eller försäljningsavdelning är meriterande.
• Arbetat med webanalys, till exempel Google Analytics.

Som person är du noggrann, engagerad, professionell och prestigelös. Du bör även kunna arbeta proaktivt och självgående som en del i ett större team och inte vara rädd för att anamma nya tekniska lösningar.

På GroupM får du en omväxlande och utmanande roll med eget ansvar och härliga kollegor. Välkommen att höra av dig till oss om du känner att beskrivningen av tjänsten passar in på dig.

GroupM är Sveriges största mediebyrågrupp och består av Mediacom, Mindshare och Wavemaker. Vi är en del av WPP som är en av världens största koncerner inom marknadskommunikation. GroupMs främsta mål är att skapa nytta för våra kunder genom samarbeten med koncernens byråer. Vi gör detta genom att använda vår storlek och köpkraft, unika mediepartnerskap och utveckling av egna tekniska verktyg och tjänster.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
GroupM Connect

Adress
GroupM Connect
Birger Jarlsgatan 52
10377 Stockholm

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 52

Jobbnummer
4059009

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från GroupM Connect

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos GroupM Connect: