Accounting Assistant, Accounts Payable

Avanzera Bemanning / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi arbetar med personaluthyrning och rekrytering inom områdena kontor/administration, ekonomi och sälj/marknad. Vår inriktning är personal med hög kompetensnivå och lång erfarenhet. Vi är medlemmar i Almega - Bemanningsföretagen och är ett Auktoriserat Bemanningsföretag.

Till ett långt konsultuppdrag som kan leda till anställning hos en av våra kunder söker vi nu en noggrann och energisk ekonomiassistent som vill arbeta med kravhantering. Företaget utvecklar programvara för handel, värdering och riskutvärdering av finansiella instrument. Huvuddelen av utvecklingsverksamheten bedrivs i Stockholm. Cirka hälften av deras 350 medarbetare är anställda på Stockholmskontoret och resterande del är stationerade i deras globala försäljnings- och distributionsorganisation. De befinner sig just nu i ett expansivt skede. Arbetsplatsen för denna tjänst finns i centrala Stockholm i ljusa och trevliga lokaler.

Tjänsten kommer innebära att arbeta med en mängd olika ekonomiuppgifter och hjälpa redovisningschefen i det dagliga arbetet. Rapportering sker till ekonomichefen.

Dina huvudsakliga ansvarsområden innebär att registrera fakturor, matcha fakturor mot ordernummer samt att göra interna uppföljningar av fakturor. Ta ansvar för att rutiner och processer lever upp till SOX. Du kommer att arbeta med upplupna räntor, sammanställningar av kontoutdrag och olika balansräkningar. Rapportera räkenskaper av fordringar, genomföra analyser och kvalitetssäkring. Du kommer även ansvara för företagets interna transaktioner mellan företagets interna affärsområden.

Vi söker dig som har ekonomisk bakgrund med 1-3 års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning. Du har goda kunskaper i engelska eftersom ansvarsområdet involverar många kontakter med utländska kunder och affärsspråket är engelska. Du har erfarenhet från arbete med ekonomisystem samt goda kunskaper i Excel och Office. Som person är du driven, utåtriktad och har en förståelse för kravhantering.

Tjänsten skall tillsättas så snart som möjligt men viktigast är att du är rätt person.

Vi behandlar ansökningshandlingarna vartefter de kommer in. Maila din ansökan redan idag!

För att underlätta hanteringen av ansökningshandlingar vill vi att du mailar din ansökan till ansokan@avanzera.se

Publiceringsdatum
2007-11-09

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidareanställning, heltid

Ersättning
Månadslön, var god ange löneanspråk.

Kontakt
Pernilla Molin, 08-545 28 302

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-11-16
Ange följande referens när du ansöker: Accounts Payable
Vi tar emot ansökan via epost: ansokan@avanzera.se

Företag
AVANZERA BEMANNING
Box 853
10137 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-545 28 300
Mer information på http://www.avanzera.se

Jobbnummer
50283

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning: