2nd line support inom serverdrift till stort IT-företag
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2014-09-09FöretagetBravura söker nu drifttekniker/2nd line supportmedarbetare till ett stort IT-företag. Avdelningen består av 25 personer som sitter dels på kontoret i Solna och dels på kontoret i Uppsala.
I rollen som drifttekniker/2nd line support hanterar du ärenden som kommer från företagets 1st line support. Samtliga ärenden som kommer till 2nd line blir lösta där. Totalt ansvarar avdelningen för driften av 1500 servrar. Ärendena kommer in via ett ärendehanteringssystem och blir fördelade i gruppen utav en dispatcher. Problemen har varierande karaktär och svårighetsgrad och rör allt från klientproblem, serverproblem till störningar på VPN-lösningar. Totalt kommer omkring 400 ärenden i veckan till gruppen. Förutom ärendehanteringen ingår även arbete med förändringar i rollen. Du medverkar då vid ett möte där den planerade förändringen gås igenom och därefter ansvarar du för att förändringen genomförs enligt plan och enligt tidsram. Du arbetar i denna roll både självständigt och i grupp.
Dina arbetsuppgifterI rollen som drifttekniker/2nd line support hanterar du ärenden som kommer från företagets 1st line support. Samtliga ärenden som kommer till 2nd line blir lösta där. Totalt ansvarar avdelningen för driften av 1500 servrar. Ärendena kommer in via ett ärendehanteringssystem och blir fördelade i gruppen utav en dispatcher. Problemen har varierande karaktär och svårighetsgrad och rör allt från klientproblem, serverproblem till störningar på VPN-lösningar. Totalt kommer omkring 400 ärenden i veckan till gruppen. Förutom ärendehanteringen ingår även arbete med förändringar i rollen. Du medverkar då vid ett möte där den planerade förändringen gås igenom och därefter ansvarar du för att förändringen genomförs enligt plan och enligt tidsram. Du arbetar i denna roll både självständigt och i grupp.
Kvalifikationer• Minst någon gymnasial utbildning med inriktning mot data/IT
• Erfarenhet av drift av Windows server
• Kunskaper inom Citrix, SCCM eller Lync
• 2-3 års arbetslivserfarenhet av 2nd line support
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Dina personliga egenskaperVi ser att du som söker tjänsten som drifttekniker/2nd line support är pedagogisk, noggrann, social och vetgirig. Du vill arbeta med drift och tycker om att se till att problemet blir löst och att allt fungerar när du är färdig med ett ärende.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Wass 08-40024050
emma.wass@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 1990041
Observera att sista ansökningsdag har passerat.