2nd line support inom serverdrift till stort IT-företag

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2014-09-09

Företaget
Bravura söker nu drifttekniker/2nd line supportmedarbetare till ett stort IT-företag. Avdelningen består av 25 personer som sitter dels på kontoret i Solna och dels på kontoret i Uppsala.

I rollen som drifttekniker/2nd line support hanterar du ärenden som kommer från företagets 1st line support. Samtliga ärenden som kommer till 2nd line blir lösta där. Totalt ansvarar avdelningen för driften av 1500 servrar. Ärendena kommer in via ett ärendehanteringssystem och blir fördelade i gruppen utav en dispatcher. Problemen har varierande karaktär och svårighetsgrad och rör allt från klientproblem, serverproblem till störningar på VPN-lösningar. Totalt kommer omkring 400 ärenden i veckan till gruppen. Förutom ärendehanteringen ingår även arbete med förändringar i rollen. Du medverkar då vid ett möte där den planerade förändringen gås igenom och därefter ansvarar du för att förändringen genomförs enligt plan och enligt tidsram. Du arbetar i denna roll både självständigt och i grupp.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som drifttekniker/2nd line support hanterar du ärenden som kommer från företagets 1st line support. Samtliga ärenden som kommer till 2nd line blir lösta där. Totalt ansvarar avdelningen för driften av 1500 servrar. Ärendena kommer in via ett ärendehanteringssystem och blir fördelade i gruppen utav en dispatcher. Problemen har varierande karaktär och svårighetsgrad och rör allt från klientproblem, serverproblem till störningar på VPN-lösningar. Totalt kommer omkring 400 ärenden i veckan till gruppen. Förutom ärendehanteringen ingår även arbete med förändringar i rollen. Du medverkar då vid ett möte där den planerade förändringen gås igenom och därefter ansvarar du för att förändringen genomförs enligt plan och enligt tidsram. Du arbetar i denna roll både självständigt och i grupp.

Kvalifikationer
• Minst någon gymnasial utbildning med inriktning mot data/IT
• Erfarenhet av drift av Windows server
• Kunskaper inom Citrix, SCCM eller Lync
• 2-3 års arbetslivserfarenhet av 2nd line support
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Dina personliga egenskaper
Vi ser att du som söker tjänsten som drifttekniker/2nd line support är pedagogisk, noggrann, social och vetgirig. Du vill arbeta med drift och tycker om att se till att problemet blir löst och att allt fungerar när du är färdig med ett ärende.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Wass 08-40024050 emma.wass@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1990041

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: