1st line-support till vår kund i Stockholm
Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi på Adecco Professionals söker nu en engagerad och serviceinriktad 1st line supportmedarbetare till vår kund i Stockholm. Om du brinner för att lösa problem, har en stark kommunikativ förmåga och trivs med att vara kundens första kontaktpunkt, då kan detta vara något för dig!
Publiceringsdatum2023-10-04Om tjänstenI rollen som 1st line-support kommer du att vara en värdefull del av vår kunds skandinaviska supportteam. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och spännande, och för den rätta kandidaten finns även möjligheten att ta steget till 2nd line-support. Du kommer att ingå i ett inspirerande team där skrattet sitter löst och där de gemensamt strävar efter att uppnå resultat. I rollen som 1st line-support hos vår kund kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av:
• Lösa incidenter, serviceförfrågningar och händelser i deras ITSM-verktyg.
• Telefonstöd vid hög arbetsbelastning i 1st line för både svenska och norska användare.
• Kunna bidra till att bygga och upprätthålla kunskapsdatabasen tillsammans med andra kollegor.
• Samarbeta med 3rd line-support för att snabbt och effektivt lösa ärenden.
• IT-support över gränserna mellan Norge och Sverige.
Om dig
Som person är du kommunikativ och har en naturlig fallenhet för att skapa positiva interaktioner med andra människor. Du är tålmodig och har förmågan att lugnt hantera olika tekniska problem och situationer. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett team där samarbete och gemenskap är viktigt. För att lyckas i rollen ser vi att du möter följande kvalifikationer:
• Relevant högskoleutbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Erfarenhet av att arbeta med ett ITSM-verktyg.
• Allmän Microsoft-kompetens.
• Erfarenhet av ITIL som arbetssätt.
• Du är serviceinriktad och flexibel.
• Du är systematisk, analytisk och strukturerad i ditt arbete.
• Du kan föra en god och effektiv dialog med användare i både Norge och Sverige.
• Du kan hantera perioder med hög arbetsbelastning.
Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Professionals strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.
Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Fredrika Holm via
Fredrika.Holm@adecco.se Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via
info@adecco.se Sökord
Support, ServiceDesk, ITIL, Microsoft, ITSM, 1st line, Supporttekniker
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-43300".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business Manager
Fredrika Holm
fredrika.holm@adecco.se Jobbnummer 8165860
Observera att sista ansökningsdag har passerat.