1st line / teknisk support / helpdesk / nätverk / felsökning

Bravura / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Håbo, Enköping eller i hela Sverige

Om Bravura:

Hos Bravura finns jobb både för dig med erfarenhet och för dig i början av karriären. Bravura hjälper företag över hela Sverige med bemanning och rekrytering inom tjänstemannaområdet. Vi särskiljer oss genom vårt stora engagemang och vår dedikation till att alltid hitta de smartaste lösningarna. Vi tror på att ständigt försöka förenkla och förbättra rekryteringsprocessen för alla parter genom att vara flexibla och snabba, men samtidigt erbjuda ett engagerat och personligt bemötande. På detta sätt kan vi garantera ett lyckat rekryteringsresultat för både företag och kandidat.


Publiceringsdatum
2017-01-17

Företaget
Företaget är ett snabbväxande telekombolag som på några få år har vuxit från 65 anställda till att idag vara ca 800 totalt i koncernen. De växer både organiskt och genom uppköp av andra företag.
De bygger ett eget och öppet fibernät över hela sverige och levererar allt från fiberanslutning till privatpersoner till stora driftlösningar för företag med stora kapacitets- och säkerhetskrav.


Dina arbetsuppgifter
Som helpdesktekniker tar du emot samtal och tekniska ärenden från både privatkunder och mer kapacitetskrävande företagskunder. Samtalen kan gälla bland annat hostingfrågor, felsökning av nät, konfigureringar eller olika nätverksfrågor. Vissa ärenden löser du på egen hand snabbt och vissa ärenden är mer komplexa och kräver längre tid. Du ingår i ett team av duktiga medarbetare som alla hjälps åt för att lösa varje ärende. Du har även kontakt internt med kundtjänst som kan eskalera tekniska ärenden till helpdesken, och du kan i vissa ärenden eskalera frågor till NOC.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom teknik
• Erfarenhet av teknisk support
• Kunskaper om nätverk
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska

För att lyckas i denna roll tror vi att du är positiv, samarbetsvillig och nyfiken att lära dig mer om teknik/nätverk. Du är bra på att uttrycka dig i såväl tal som skrift och har lätt för att kommunicera med olika sorters människor. Du tar tag i det arbete som måste utföras och gör det med en positiv attityd.

Övrig information:

Start: omgående
Plats: Uppsala, centralt
Lön: enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Helpdesk, 1st line, 2nd line, Uppsala, omgående, teknik, kundtjänst, felsökning, hosting, IT, nätverk, telekom, tekniker

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Sundlöf linda.sundlof@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0380

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3266236

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: