1st line support - perfekt för dig i början på karriären
SW / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Vi söker för kunds räkning en medarbetare till deras IT-avdelning och first line support. Vår kund är en totalleverantör av tekniska installations- och servicetjänster för fastigheter. Du kommer att ingå i den nordiska supportfunktionen med stationering i södra Stockholm. Tjänsten är varierande och bjuder på daglig problemlösning och kundkontakt. Du erbjuds en stimulerande tjänst som ger stort utrymme till egen utveckling och ansvar. Vi tror att du är i början på din karriär med något års erfarenhet av support, och ser detta som din nästa utmaning.
Publiceringsdatum2012-02-21Dina arbetsuppgifterArbetet består i huvudsak att ta hand om olika supportärenden via telefon och mejl. Supporten hanteras via ett ärendehanteringssystem eller direkt via telefon beroende på ärende och om det är mer eller mindre akut. Du ingår i en nordisk supportfunktion där det förutom 1st line support även finns en second line support, men 80 % av problemen löses av 1st line support.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasieutbildning med inriktning på IT eller liknande eftergymnasial utbildning. Eftersom rollen är ansvarsfylld är det viktigt att du är trygg i din supportroll och vi tror därför att du har något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är van vid att använda och har därför goda kunskaper inom Windows, Citrix och AD. Som person tycker du om att ge service och vi tror att du har ett stort intresse för människor och är verksamhetsfokuserad. Du är naturligtvis teknikintresserad, har känsla för uppföljning och har viljan att lära och utvecklas i din roll.
Då rollen är serviceinriktad och kommunikativ läggs stor vikt vid dina språkliga färdigheter och du är flytande i svenska i såväl tal som skrift. Du har också goda kunskaper i engelska och det är meriterande om du behärskar norska eller annat nordiskt språk.
Övrig informationOvanstående är ett längre konsultuppdrag om minst 6 månader med anställning hos SW, heltid, med start så snart som möjligt. För rätt person finns stora möjligheter till en tillsvidareanställning hos kund. Anmäl ditt intresse snarast då urval och intervjuer sker löpande. Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Markus Mattson på telefon 08-407 55 26.
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnl ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarkus Mattson, +46 8 407 55 26
FöretagSW
AdressSW
10391 Stockholm
Jobbnummer 1163975
Observera att sista ansökningsdag har passerat.