1:a och 2:a linje IT-support

SW / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi letar dig som är i början av din karriär, du har 1-3 års erfarenhet av IT-supportroller, kan administrera konton i Active Directory och är en serviceinriktad problemlösare. Du vill ge bra service i en Frontdesk ute hos kund, på en stor nordisk IT-avdelning. Kunden är ett stort välkänt företag som arbetar med underhåll av fastigheter och är placerade vid Telefonplan.

Publiceringsdatum
2017-04-26

Dina arbetsuppgifter
Du kommer ingå i en grupp om fyra personer, på en stor IT-enhet och arbeta i kundens egna Frontdesk och där hantera tekniska ärenden, beställningar och problem i Microsoft miljö. Frontdesken har en hög kundnöjdhet som du tillsammans med kollegorna ska fortsätta förvalta genom att vägleda och hjälpa användarna via telefon, e-post och fjärrstyrning.

Dina arbetsuppgifter innebär att sätta dig in i IT-ärenden som kommer in, prioritera, analysera samt kommunicera lösningar på ett pedagogiskt och professionellt sätt. Du behöver ha erfarenhet av att administrera konton i Active Directory och kommer vara länken mellan användarna, IT-avdelningen och externa leverantörer. Frontdesken är bemannad från 06:00 till 17:00, arbetstiden kommer ni i gruppen överens om med teamledaren.

Kompetenser
Du har en gymnasieexamen och gärna en eftergymnasial utbildning inom IT. Du har också 1-3 års arbetslivserfarenhet inom IT-support. Du är en utpräglad problemlösare och van att anpassa din tekniska nivå till användarens. För att lyckas i din roll behöver du har erfarenhet av:

• Erfarenhet att arbetat med IT-support (1:a, 2:a linjesupport alt. Supporttekniker)

• Kontohantering i Active Directory (AD)

• Kontohantering i Exchange

• Windows XP, Windows 7 och Windows 10

• Office (främst 2007) men gärna Office 365

• Erfarenhet av ärendehanteringssystem (specifika system är inte viktigt)

Dina personliga egenskaper
Du har ett teknikintresse, bör vara öppen, social, och ha ett trevligt bemötande. Du trivs med att arbeta i grupp såväl som självständigt. Till sättet har du en positiv inställning och är hjälpsam. Du förstår vikten av att ha nöjda "kunder". Du har förmågan att arbeta simultant med olika problem och kan prioritera vid behov.

Övrig information
Tjänsten är ett konsultuppdrag och du anställs av SW IT men utför arbetet på plats hos vår kund. Uppdraget är långsiktigt med goda möjligheter till anställning hos vår kund. Heltid, kontorstider och beräknat att starta i mitten av augusti 2017. Välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig Konsultchef Petra Karlsson, 070-647 16 01 alt. e-post: petra.karlsson@sw.se.

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.

Läs mer på www.sw.se (http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (http://www.facebook.com/StudentWorkers)!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Start i mitten av augusti 2017, löpande. Uppdraget är långsiktigt med goda möjligheter till anställning hos vår kund.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Karlsson petra.karlsson@sw.se Telefonnummer: 08-407 55 50 Mob: 076-647 16 01

Företag
SW

Adress
SW
Humlegårdsgatan 20
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3461072

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: