Yrkeslärare anpassat gymnasium, programmet för fastighet, anläggning och by

Växjö kommun, Utbildningsförvaltningen / Gymnasielärarjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla gymnasielärarjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Växjö kommun, Utbildningsförvaltningen i Växjö, Uppvidinge, Tingsryd, Värnamo, Vetlanda eller i hela Sverige

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i - idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

Publiceringsdatum
2024-03-04

Arbetsuppgifter
Välkommen till Kungsmadskolan!

Du ingår i den Anpassade gymnasieskolans arbetslag tillsammans med ett antal lärare och elevassistenter.

Som lärare på Kungsmads anpassade gymnasieskola kommer du undervisa i karaktärskurser på det fyraåriga programmet för fastighet, anläggning och byggnation. På programmet bedömer du eleverna i karaktärskurserna som du själv undervisar i samt besöker och bedömer eleverna ute på sina APL-platser.

I tjänsten ingår även mentorskap för elever kopplade till programmet.

Tjänsten är på 80-100%.

Kvalifikationer
Vi söker i första hand dig med kompetens/erfarenhet från branschen och gärna med yrkeslärarlegitimation.

Det är extra meriterande om du har erfarenhet av att möta, undervisa, arbeta med personer med intellektuell funktionsnedsättning.

Det är viktigt att du kan dina ämnen och att du är en tydlig pedagog med tålamod och struktur. Du har ett stödjande och för eleven utvecklande förhållningssätt och samverkar med elever, ledning och kollegor.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se).
Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3).

För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "UTBF 50/24".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Växjö Kommun (org.nr 212000-0662), https://www.vaxjo.se/sidor/forskola-och-skola.html

Arbetsplats
Växjö kommun, Utbildningsförvaltningen

Kontakt
Rektor
Emma Drott
0470-438 72

Jobbnummer
8515357

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Växjö kommun, Utbildningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Växjö kommun, Utbildningsförvaltningen: