Watt & Veke söker nu en Inköpsassistent & administrativt orakel!
Arena Personal AB / Kontorsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Köping eller i
hela Sverige Arena Personal AB
Publiceringsdatum2011-12-27Om företagetWatt & Veke AB är idag ett starkt varumärke inom heminredning. Företaget blev årets företagare i Eskilstuna 2008 och har haft verksamhet här sedan 2003. De senaste åren har företagets produktutveckling och administration varit baserad i Stockholm, lager och logistik har skötts från Eskilstuna. Redan under januari 2012 flyttar hela verksamheten tillbaka till Eskilstuna. Sortimentet av lampor, lampskärmar och elektrisk juldekoration omsätter ca 30 miljoner. Watt & Veke är ett familjeföretag med 12 anställda. Produktutveckling och design sker på hemmaplan och inköp görs nästan uteslutande i Fjärran Östern. Försäljningen sker främst i Sverige genom inredningsbutiker, möbelaffärer och elfackhandel. 25% av försäljningen går på export till främst Norge, Finland och Tyskland. Efterfrågan från nya marknader som England, Italien och Ryssland har under det senaste året ökat.
Dina arbetsuppgifterI tjänsten som inköpsassistent på Watt & Veke kommer du att assistera inköpare och sortimentchef.
I huvudsak består arbetsuppgifterna i att:
• Följa säljtakten på alla artiklar i vår kollektion och därefter lägga order till leverantör.
• Ansvara för all produktdokumentation till leverantör.
• Sköta orderhantering och kommunikation med våra leverantörer, svenska och utländska.
• Bevaka följa upp leveranser och leveranstider.
• Vara delaktig i produktutveckling och sortimentsanalyser.
• Samordna frakter.
• Följa upp och dokumentera prover.
• Ansvara för administration och kollektionsprover till mässor och agenter.
• Produktadministration, inför nya kataloger och prislistor.
• Delta på mässor i Sverige och utomlands.
• Resor till leverantörer inom Sverige och utomlands kan förekomma.
• Löpande ge information om leveranstider internt till vår säljorganisation.
ProfilDu som söker denna tjänst har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du hanterar svenska och engelska bra i både tal och skrift. Du är en mycket god datoranvändare. Har du arbetat i en liknande bransch eller har någon form av inköparutbildning ses det som meriterande.
Som person är du en positiv superadministratör med ordning och reda som största kännetecken. Du har god analytisk förmåga samt förståelse för helhet och samanhang. Du har stor servicekänsla, gillar sociala kontakter men har även förmåga att driva viktiga frågor med pondus. För att lyckas i rollen som inköpsassistent är det viktigt att du är stresstålig och trivs med att ha många parallella arbetsuppgifter i ett högt tempo. Då du arbetar i ett mindre företag måste vara beredd att kavla upp ärmarna, hoppa in och hjälpa till med litet av varje.
För mer information om tjänsten kontaktas Daniel Klintmalm tel. 0739-17 92 05
Välkommen att skicka in din ansökan senast 2012-01-13
Om företagetArena Personal startades 1994 och ägs av Norges Investor. Vi arbetar med rekrytering och uthyrning av volymtjänster och specialister. Styrkan ligger i kreativitet, hög kompetens och ett aktivt kandidatnätverk. Kontor finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Södertälje, Eskilstuna, Västerås och Sundsvall. Våra verksamhetsområden är Kontor & Administration, Ekonomi, Sälj, Teknik, Industri, Lager, Bygg & Fastighet och Fordon.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-13
Ange följande referens när du ansöker: 302
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Klintmalm, 0739-179205,
daniel.klintmalm@arenapersonal.comFöretagArena Personal AB
AdressArena Personal AB
Box 30117
10425 Stockholm
Jobbnummer 1115000
Observera att sista ansökningsdag har passerat.