Vingåkers kommun söker socialadministratör till Individ- och fam

Vingåkers kommun, Individ- och familjeomsorgen / Socialsekreterarjobb / Vingåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Vingåker, Katrineholm, Finspång, Arboga, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vingåkers kommun, Individ- och familjeomsorgen i Vingåker

I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden.

Individ och familjeomsorgen i Vingåker är en framåtsträvande arbetsplats. Vi strävar efter att vara en dynamisk arbetsplats i framkant och månar om vår arbetsmiljö.

Arbetet hos oss är både utmanande, stimulerande och varierande. Hos oss har vi en god teamkänsla och ett tydligt fokus på vår psykosociala arbetsmiljö med stöttande kollegor, nära till arbetsledning och extern handledning. Medarbetarna ges möjlighet att påverka sin arbetssituation genom arbetstidsanpassning och får tillfälle till återhämtning.

Idag består Individ och familjeomsorgen av IFO-chef, en reception samt team inom:

• Ekonomiskt bistånd
• Vuxen/missbruk
• Utredning barn och familj,
• Familjehemsutredning, öppenvård stöd och behandling samt,
• Äldre- och funktionshinderomsorg



Publiceringsdatum
2022-01-31

Arbetsuppgifter
Är du en erfaren, driven administratör med förmågan att se vad som behöver göras? Har du utbildat dig till socialadministratör, socionom eller statsvetare eller har jobbar inom IFO tidigare?

Då har vi kanske tjänsten för dig!
Som ett steg i att omfördela arbetsuppgifter och kunna utveckla verksamheten, så söker vi nu en ny kollega till teamet som utreder frågor gällande barn och familj.
Med en ny tjänst finns möjlighet att kunna påverka och forma innehåll, men huvudfokus är att avlasta utredarna i administrativa uppgifter.
Det är på uppdrag av gruppledare och medarbetare i teamet du tar dig an uppgifter för att fungera som ett viktigt stöd i enskilda ärenden och pågående processer.

Dina arbetsuppgifter består av uppgifter som syftar till att avlasta och underlätta handläggningsprocessen bl a genom dokumentation, ekonomiadministration och hantering av IT-system.
I rollen ingår uppgifter som:

• att samordna SIP-möten
• statistikredovisningar och rapporteringar
• aktualiseringar och annan dokumentation i journalsystem Treserva,
• hantera och koordinera interna och externa möten och nödvändiga kontakter, t ex boka in hälsoundersökningar för alla barn som blir placerade.
• vara ett stöd vid rekrytering och utredning av kontaktpersoner
• hantera mottagningstelefonen
• stötta upp vid rensning och gallring av akter samt arkivera
• avsluta ärenden och skicka ut handlingar och utredningar till berörda parter för kommunicering efter beslut av socialsekreterare eller socialutskott.
• göra utskick av informationsbrev och hantera utlämning av handlingar
• övervaka beslut kopplat till ersättningar för tex KP
• inhämta handlingar



Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen som socialadministratör från yrkeshögskolan alternativt har läst socionom, statsvetenskap, socialrätt eller förvaltningsrätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet och kunskap från social omsorg och socialtjänstlagen. Det är också meriterande om du har utbildning i BBIC.

Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av administrativt arbete kopplat till socialt arbete och erfarenhet av dokumentation och handläggning inom offentlig sektor.
Du har en mycket god IT-vana i Office, och vi ser gärna att du är bekant med verksamhetssystemet Treserva.
Din förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska är väl (både i tal och skrift). Vi ser det som meriterande om du, förutom svenska och engelska, även behärskar andra språk.

Som person är du driven, ansvarsfull, strukturerad och flexibel. Du behöver vara noggrann, klara av att planera och prioritera arbetsuppgifter på ett effektivt och flexibelt sätt. Du måste uppskatta en vardag där du hanterar många olika arbetsuppgifter och där du kan få nya arbetsuppgifter med kort varsel. Eftersom du kommer att arbeta på uppdrag av chef och medarbetare, behöver du ha lätt för att samarbeta, vara serviceinriktad, tillmötesgående och lyhörd.
I den här tjänsten krävs det att du är lösningsfokuserad och ser möjligheter för att på bästa sätt kunna möta både utredarnas och brukarnas behov.
B-körkort är ett krav.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning.


ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vingåkers kommun ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund

Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vingåkers kommun, Individ- och familjeomsorgen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/10".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vingåkers kommun (org.nr 212000-0308), https://www.vingaker.se/ledigajobb/formaner-for-dig-som-arbetar-i-vingakers-kommun/

Arbetsplats
Vingåkers kommun, Individ- och familjeomsorgen

Kontakt
IFO chef
Annica Pettersson
annica.pettersson@vingaker.se
0151 19161

Jobbnummer
6294736

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vingåkers kommun, Individ- och familjeomsorgen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vingåkers kommun, Individ- och familjeomsorgen: