Vill du skapa relationer med nya kunder och sälja HR-/ekonomilös

Hogia Mid Office AB / Säljarjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Mid Office AB i Stenungsund

Har du erfarenhet av försäljning och längtar efter ny utmaning? Vill du ansvara för försäljning av HR- och ekonomilösningar mot nya kunder inom en specifik bransch?

Det här en chans för dig som vill börja din karriär som säljare hos oss på Hogia, i ett bolag som satsar stort inför framtiden.

Hogia Mid Office AB vänder sig till mindre och medelstora företag och vår ambition är att erbjuda administrativa standardsystem som förenklar det dagliga arbetet för våra kunder, som finns inom exempelvis följande branscher: industri, skolverksamhet, lokalvård, transport, samt hotell & restaurang. I Hogia Mid Office arbetar vi med allt från försäljning till driftsättning och support.

Publiceringsdatum
2018-04-09

Om tjänsten
I rollen som säljare på Hogia Mid Office kommer du att arbeta med försäljning av HR- och ekonomilösningar mot nya kunder inom en specifik bransch. Du arbetar aktivt med telefonen som verktyg, och du kommer självständigt att driva försäljningsprocessen från prospektering och genomförande av webbvisning, till offert och avtal. I ditt dagliga arbete kommer du att få användning för din förmåga att skapa goda kundrelationer, samt ditt intresse för att hjälpa kunden att identifiera behov av administrativ effektivisering.

Hogia är ett kunskapsintensivt företag som sätter individen i fokus. För rätt person finns stora möjligheter att på sikt utvecklas inom Hogia-gruppen.

Är du vår blivande kollega?

För att trivas i denna roll så tror vi att du har tidigare erfarenhet av direktförsäljning eller telefonförsäljning samt erfarenhet från någon av de branscher där våra kunder finns. Eftergymnasial utbildning inom sälj/marknad är meriterande men inte ett krav. Rätt energi, vilja, driv och en tydlig ambition att skapa resultat kan väga lika tungt. Erfarenhet av systemförsäljning är starkt meriterande, liksom bakgrund inom ekonomi-/löneadministration.

Du tycker om att arbeta med telefonen som ditt främsta redskap och känner dig trygg med att kommunicera med beslutsfattare på alla nivåer både i tal och skrift. Vi tror att du, precis som vi, drivs av att nå uppsatta mål och ser en fördel i att få ta ett stort eget ansvar för ditt arbete.

Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter, medarbetare och relationer till kunder. Vi är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Tillsammans vidareutvecklar och bygger vi vår verksamhet i små steg. Så har vi gjort sedan starten 1980. Vill du vara med på vår spännande resa? Välkommen in med din ansökan!

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan redan idag.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-19
Ange följande referens när du ansöker: 2018/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mimmi Cromberger, Talent Acquisition Specialist mimmi.cromberger@hogia.se

Företag
Hogia Mid Office AB

Adress
Hogia Mid Office AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
4069019

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Mid Office AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Mid Office AB: