Vill du arbeta som rekryterare & bemanningsansvarig?

Bilda Personalmäklarna I Stockholm AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bilda Personalmäklarna I Stockholm AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-09-27

Om företaget
BILDA personal är ett auktoriserat bemanningsbolag som grundades 1999 och har sedan dess arbetat med att rekrytera och bemanna skolor och kök med extra personal.

Sedan hösten 2020 har företaget nya ägare och verksamheten står nu inför en förändringsfas.

Om företaget
Till vårt kontor, som ligger centralt i Stockholm vid Odenplan, söker vi nu en rekryterings- och bemanningsansvarig.

Vi tror att du är en självständig person, som inte är rädd för att ta ansvar eller att tidvis arbeta under hög arbetsbelastning. Kanske har du erfarenhet från liknande tjänster, kundtjänst eller är en nyutexaminerad student inom HR eller PA utbildning.

Arbetsuppgifter
Rollen som rekryterings- och bemanningsansvarig innebär att du är med och löpande rekryterar nya konsulter som kan bemanna uppdrag åt våra kunder. Du ansvarar för dina rekryteringsprojekt från start till avtalssignering och introduktion.

I rollen som bemanningsansvarig ingår att ansvara för en del av våra konsulter, upprättande av anställningskontrakt, lönesättning, matchning av passande uppdrag, hantering av lättare HR-frågor samt viss systemadministration.

Våra anställda konsulter är oerhört viktiga för oss. Därför är en av dina främsta uppgifter att se till att de trivs som anställda hos oss. Löpande medarbetarsamtal och uppföljningar kommer därför också att vara en del i dina arbetsuppgifter.

Bemanning av kunduppdrag sker ofta direkt samma dag som uppdragen kommer in. Detta innebär att arbetet med bemanning tidvis behöver gå fort och effektivt på plats tillsammans med övriga kollegor.

Företaget står i startgroparna för att öka digitaliseringen av verksamheten och ytterligare utveckla rekryterings- och bemanningsprocesserna med digitala stödfunktioner.

Profil
Vi söker främst dig som har högskole- / universitetsutbildning inom HR / PA eller har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från rekryterings-/bemanningsbranschen är det ett plus. Vi ser också erfarenhet från skola/förskola som meriterande.

Som person är du:
• kreativ, flexibel samt har hög människokännedom
• affärsinriktad och professionell
• stresstålig, lösningsorienterad samt har en hög inre drivkraft
• prestigelös, teamorienterad och har god prioriteringsförmåga
• kommunikativ och trivs med att träffa nya människor
• en person som trivs i en miljö som präglas av högt tempo och laganda
• inte rädd för att börja tidigt vissa dagar

Tjänsten är en tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning, start så snart som möjligt. Tillsättning sker löpande. Ansökan (med CV och personligt brev) skickas till Peder Hagen, peder@bildapersonal.se tel. 0708-729 753.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bilda Personalmäklarna i Stockholm AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "29".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bilda Personalmäklarna i Stockholm AB (org.nr 556620-4201), http://www.bildapersonalmaklarna.se

Arbetsplats
Bilda Personalmäklarna

Jobbnummer
5996976

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bilda Personalmäklarna I Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bilda Personalmäklarna I Stockholm AB: