Vikarierande Utbildningsadministratör
Luleå Tekniska Universitet / Administratörsjobb / Filipstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Filipstad,
Hällefors,
Nacka,
Munkfors,
Kristinehamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Luleå Tekniska Universitet i Filipstad,
Stockholm,
Skellefteå,
Piteå,
Luleå eller i
hela Sverige Luleå tekniska universitet är Skandinaviens nordligaste tekniska universitet med forskning och utbildning i världsklass och omsätter totalt 1,6 miljarder kronor per år. Vi är idag 1700 anställda och 15 000 studenter.
Verksamhetsstödet är organiserat under en gemensam ledning. Verksamhetsstödet finns både centralt placerat och på institutionerna och har bland annat som uppdrag att säkerställa en väl fungerande administration, initiera och driva utvecklingsarbete, kommunicera Luleå tekniska universitets övergripande synsätt och policys samt ge stöd och service till studenter, lärare och övriga anställda.
Nu söker vi en vikarierande utbildningsadministratör med placering i Filipstad. Tjänsten kommer att vara placerad på Universitetsdirektörens stab. Utbildningsadministratör arbetar med att stötta ledning, lärare och studenter i utbildningsadministrativa frågor.
Publiceringsdatum2018-01-10Dina arbetsuppgifterDu arbetar bland annat med verksamhetssystemen Ladok, NyA, Polopoly, Canvas, EPOK och Retendo. Arbetsuppgifter som ingår är bland annat administration vid antagning, tenta-men, betygsrapportering och tillgodoräknanden. Du kan även komma att arbeta med in-stitutionens utbildningsutbud, utbildningsplaner och kursplaner. I arbetet kan även ingå ad-ministration av uppdragsutbildning, kursvärdering, uppföljning samt statistik. Du arbetar i nära samarbete med institutionens utbildningsledare, lärare och studenter.
Kompetens och erfarenhet
För befattningen krävs lägst gymnasieexamen samt erfarenhet av administrativt arbete vid universitet eller högskola. Du ska vara en van datoranvändare med god förmåga att använda datorbaserade administrativa verktyg. För arbetet krävs god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.
Personlig profil
God samarbetsförmåga och stor känsla för service tillsammans med ett gott ordningssinne. Du är självgående, tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter, är intresserad av och har förmåga att arbeta med utveckling av rutiner och arbetssätt. Vidare ska du ha förmåga att skapa goda kontakter med olika intressenter. Ditt arbete är ett servicearbete och vi fäster därför stor vikt vid personliga egenskaper och förmåga att kunna möta studenter, lärare och ledning i situationer där man periodvis arbetar under tidspress.
Omfattning
Vikariat på heltid som utbildningsadministratör from 20180201-20180831. Din placering är i Filipstad med en organisatorisk tillhörighet på Luleå tekniska universitet inom universitetsdi-rektörens stab.
Information
Har du frågor så kan du kontakta Anna Lindahl, administrativ chef via mail
anna.lindahl@ltu.se eller telefon 0920-49 17 82.
Facklig företrädare:
SACO-S Daina Dagis, 0920-49 3880
daina.dagis@ltu.seOFR-S Lars Frisk, 0920-49 1792
lars.frisk@ltu.seLuleå tekniska universitet arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald som bidrar till en kreativ studie- och arbetsmiljö. Universitetets värdegrunder bygger på respekt, tillit, samar-bete, öppenhet och ansvar.
Så ansöker duVi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och kopior av verifierade examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Både ansökan och examensbevis ska vara skrivna på svenska eller engelska.
Referensnummer: LTU-36-2018
Sista ansökningsdag:2018-01-21
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLuleå tekniska universitet
AdressLuleå tekniska universitet
Luleå tekniska universitet
97187 Luleå
KontorsadressLuleå tekniska universitet
Jobbnummer 3895630
Observera att sista ansökningsdag har passerat.