Vikarierande Lönespecialist
Trelleborgs kommun, Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Trelleborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Trelleborg,
Vellinge,
Svedala,
Skurup,
Malmö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun, Kommunledningsförvaltningen i Trelleborg Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Lönearbetet görs inom Kvalitets- och resursutveckling på kommunledningsförvaltningen.
Du välkomnas till ett glatt gäng med bred kompetens som tillsammans arbetar för att leverera effektiv och högkvalitativ service gällande bland annat löner, AFA-försäkringar, programsupport avseende personalsystem och utbildningar inom dessa.
Trelleborgs kommun erbjuder friskvårdsersättning.
Kommunikationsmöjligheterna är goda. Arbetsplatsen ligger cirka fem minuters gångväg från buss- och tågstationen.
Arbetsuppgifter
Som lönespecialist arbetar du huvudsakligen med lönebearbetning och utbetalning av lön, avtalstolkning, programsupport och tillhörande administrativa arbetsuppgifter. Du kommer även att ge stöd till chefer och genomföra utbildningsinsatser inom området. Utöver det ingår personaladministrativa arbetsuppgifter, såsom intygsskrivningar, uppgiftslämnande till andra myndigheter och i övrigt på en HR-avdelning förekommande arbetsuppgifter. Du ingår i ett team som arbetar med lönehandläggning mot alla förvaltningar inom kommunen.
Publiceringsdatum2019-10-09Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning inom löne- och personalområdet eller erfarenhet av löneadministrativt arbete är ett krav. Kunskap om lagstiftning och kollektivavtal är ett krav.
Mycket goda datakunskaper och goda kunskaper i Office-paketet samt god förmåga att, på svenska, kommunicera i tal och skrift, krävs.
Det är meriterande om du har arbetat inom kommunal verksamhet samt har erfarenhet av lönesystemet Heroma. Erfarenhet från HR/lönesystem är ett plus.
Vi söker dig som är bra på att prioritera och hålla tidsplaner. Du är noggrann, ansvarsfull, flexibel och van vid att arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga.
Vi arbetar aktivt med mångfald och jämställdhet inom HR-avdelningen. Vi ser gärna manliga sökanden då vi eftersträvar en jämnare könsfördelning.
Arbetstid och varaktighetHeltid, Visstidsanställning tom 2021-08-31
Tillträde
2020-01-01 eller efter överenskommelse.
Kontaktpersoner
Eva-Lena Sanderberg tf. chef HR-avdelningen 0410-73 32 11
Fackliga kontakter:
www.trelleborg.se/facketSista ansökningsdag
2019-10-31 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.
Urval kommer att ske löpande.
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTrelleborgs kommun, Kommunledningsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/338".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trelleborgs kommun (org.nr 212000-1199)
Arbetsplats Trelleborgs kommun, Kommunledningsförvaltningen
Jobbnummer 4864337
Observera att sista ansökningsdag har passerat.