Vik systemförvaltare och registrator Lerums kommun

Lerums kommun, Administrativa enheten / Datajobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administrativa enheten i Lerum

Lerums kommun, med centralort Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens drygt 39.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

Administrativa enheten är placerad under Sektor infrasupport. Sektorn har till uppdrag att genom rätt balans av stöd, service, uppföljning och kontroll möjliggöra för kommunens verksamheter att fokusera på sina kärnuppdrag. På sektorn finns kompetens inom upphandling, personalfrågor, information, ekonomi, måltidsservice, ärendehantering och annan administration. De två sistnämnda delarna utgör administrativa enheten.

Arbetsplatsen är belägen i centrala Lerum nära buss och pendeltåg. Du sitter i ett öppet landskap tillsammans med kollegor från enheten och sektorn.

Publiceringsdatum
2014-06-22

Arbetsuppgifter
Som vikarierande systemförvaltare/registrator på administrativa enheten, Sektor infrasupport, arbetar du med grundförutsättningarna för den demokratiska processen i Lerums kommun. Du kommer att ingå i ett team för förvaltningens gemensamma dokument- och ärendehantering tillsammans med kommunarkivarie, administratör och assistent. Tillsammans arbetar ni för ett öppet Lerum med dokumenterade och välfungerande rutiner kring hanteringen av allmänna handlingar.

I tjänsten som systemförvaltare/registrator ingår bl a:
• Support, drift, underhåll och utveckling av dokument- och ärendehanteringssystemet Platina (i samverkan med konsultpartner för systemet).
• Utbildning av nya användare i systemet.
• Behörighetsadministration i systemet.
• Lämna ut allmänna handlingar och svara på frågor från anställda och allmänhet.
• Registrera och kvalitetsgranska ärenden i ärendehanteringssystemet.
• Vara ett stöd till handläggare i ärendehanteringsfrågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som gärna samverkar och nätverkar med andra för att uppnå bästa möjliga resultat, som vill sprida kunskap inom ditt kompetensområde och trivs med att ge stöd, service och driva utveckling.

Erfarenhet och kompetens:
• Du har högskoleutbildning/motsvarande.
• Du har goda kunskaper om offentlig förvaltning.
• Du har egen drivkraft och utvecklingsinriktat arbetssätt.
• Du är noggrann och pedagogisk och har ett strukturerat arbetssätt.
• Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

ÖVRIGT
Ansökningstiden går ut den 30 juni. Den fortsatta processen med intervjuer kommer i huvudsak ske med start den 11 augusti.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Årsarbetstid Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-09-15 September. , upphör: 2015-08-31 Föräldravikariat Vikariatet är anpassat till ordinarie befattningshavares föräldraledighet. Eventuell förlängning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-30
Ange följande referens när du ansöker: A401947
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Daniel Kindstedt, vikarierande chef administrativa enheten 0302-521243 daniel.kindstedt@lerum.se

Facklig kontakt
Emma Löwndahl, Ordförande Vision 0302-521603 emma.lowendahl@lerum.se

Företag
Lerums kommun, Administrativa enheten

Adress
Lerums kommun, Administrativa enheten
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
1917060

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Administrativa enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Administrativa enheten: