Vik. Personalhandläggare till Marinmuseum
Statens Maritima Museer / Administratörsjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Maritima Museer i Karlskrona,
Stockholm,
Gävle eller i
hela Sverige Statens maritima museer (SMM) arbetar för det maritima kulturarvet. Vi driver och utvecklar Marinmuseum, Sjöhistoriska museet och Vasamuseet, men verkar också utanför museerna, till exempel genom marinarkeologi och i olika nätverk. Arbetsplatsen SMM speglar den maritima sfärens bredd och dynamik. Vi arbetar målstyrt och i samverkan utifrån en gemensam värdegrund. Myndigheten sysselsätter cirka 160 personer och flera funktioner som t.ex. personalfrågor är gemensamma för myndigheten.
STATENS MARITIMA MUSEER
söker
Vikarierande Personalhandläggare till Marinmuseum i Karlskrona
Vår nuvarande personalhandläggare skall vara föräldraledig och vi söker därför en vikarie. Tjänsten tillhör Personalenheten, Administrativa avdelningen och är placerad på Marinmuseum i Karlskrona. Personalenheten är en central funktion som servar myndighetens samtliga verksamheter i Stockholm och Karlskrona. På Personalenheten arbetar idag 3 personer som leds av personalchefen.
Arbetet medför i snitt 2-8 resdagar per månad till Stockholm.
För rätt person erbjuder vi ett spännande och utvecklande arbete i en vacker maritim miljö.
Publiceringsdatum2008-09-01Dina arbetsuppgifterDitt arbetsområde spänner över alla förekommande HR frågor, och dina arbetsuppgifter innehåller såväl operativt personalarbete som strategiskt långsiktigt utvecklingsarbete. Du medverkar i att kontinuerligt utveckla SMMs HR processer inom samverkan, arbetsmiljö, bemanning, kompetensutveckling, ledarutveckling, lönebildning och avtal/förmåner med mera. Du är rådgivare och bollplank i personalrelaterade frågor gentemot chefer och medarbetare.
KvalifikationerDu har examen från PA-programmet eller motsvarande samt ett minimum av 3 års tidigare erfarenhet av brett operativt och strategiskt personalarbete. Vi förutsätter att du har goda kunskaper inom arbetsrätten. Erfarenhet av det statliga avtalsområdet är meriterande liksom tidigare förhandlingsvana.
Som person har du stor initiativförmåga och god samarbetsförmåga. Du har ett konsultativt förhållningssätt och förmåga att arbeta självständigt såväl som i grupp. Det är även viktigt att du har stor social kompetens och mycket god kommunikationsförmåga. För att trivas hos oss bör du även ha sinne för humor.
Anställningen är ett vikariat på heltid till och med 2009-08-31 med möjlighet till eventuell förlängning. Tillträde snarast möjligt.
Statens maritima museer har som målsättning att i personalsammansättningen spegla den mångfald som finns i Sverige. Har du rätt kompetens är du intressant för oss, oavsett kön, ålder, sexuell läggning, etnisk tillhörighet eller funktionsnedsättning.
Närmare upplysningar lämnas av Håkan Branje, personalchef tel: 0455-35 93 69, Marika Olsson, personalhandläggare tel: 0455-359363. Fackliga representanter Henrik Mattsson (SACO), tel: 0455-35 93 31 och Pia Floberg (ST) tel: 0455-35 93 02.
Besök gärna vår hemsida
www.maritima.seAnsökan (märkt Dnr 916/08-32) tillsammans med löneanspråk och meritförteckning skall senast 2008-09-16 ha inkommit till:
Statens maritima museer
Box 27131
102 52 Stockholm
eller
registrator@maritima.se (ange Dnr 916/08-32 i ämnesfältet vid ansökan via e-post)
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariat
ErsättningFast lön
Ange löneanspråk
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-09-16
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 916/08-32
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@maritima.seKontaktHåkan Branje, personalchef, 0455-35 93 69
Marika Olsson, personalhandläggare, 0455-35 93 63
Facklig kontaktHenrik Mattsson, SACO, 0455-35 93 31
Pia Floberg, ST, 0455-35 93 02
FöretagStatens Maritima Museer
AdressStatens Maritima Museer
Box 27131
10252 STOCKHOLM
Jobbnummer 300034
Observera att sista ansökningsdag har passerat.