Vi söker Operativ Inköpare till kund i Ludvika!

Poolia Örebro AB / Inköpar- och marknadsjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Örebro AB i Ludvika, Fagersta, Borlänge, Skinnskatteberg, Hällefors eller i hela Sverige

Har du ett analytiskt tankesätt och en god förmåga i att prioritera och planera? Nu söker vi en Operativ Inköpare till uppdrag hos kund i Ludvika. Uppdraget förväntas starta i december för att pågå under minst tre månader. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!


Publiceringsdatum
2018-10-31

Dina arbetsuppgifter
Hos vår kund kommer du vara en av fem stycken Operativa Inköpare som ansvarar för all materialförsörjning till produktionen av högspänningsbrytare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är bland annat att:
• Anskaffa och planera material till produktionslinor utifrån den egna produktgruppen
• Underhålla och frisläppa planerade beställningsförslag, standardmaterial och order
• Skapa och transferera rekvisitionsköp
• Kommunicera och förankra leveransplaner till leverantörer inkl. långtidsprognoser
• Analysera och justera egna och leverantörers säkerhetslager på material
• Bevaka öppna köp genom tät kontakt med leverantörer och speditörer och ta fullt ansvar för leverans från orderläggning till ankomstrapportering
• Registrera och bevaka orderbekräftelser och leveranser (aviseringar/packlistor)
• Bevaka systemgenererade signaler för omplanering av in- och utmaterial
• Analysera och följa upp leverantörers servicegrad (SOTD)
• Utveckla arbetssätt och metoder (verksamhetsutveckling)
• Hantera fakturor (inkl. fraktfakturor och tullfakturor) samt hantera reklamationer till leverantörer
• Hantera materialcertifikat till slutkund samt deltaga i materialklareringsmöten

Vem är du?
För att passa i rollen som Operativ Inköpare besitter du goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift. Du har ett analytiskt tankesätt och god förmåga i att prioritera och planera. Utifrån prestation finns stora möjligheter för ytterligare ansvar som team-leader för kundens operativa inköpsavdelning, vilket innebär att ansvara, samordna och leda den operativa inköpsgruppens materialförsörjning mot produktion.
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tre till sex månader

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-14
Ange följande referens när du ansöker: 51770
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Örebro AB

Adress
Poolia Örebro AB
Rudbecksgatan 7
70211 Örebro

Kontorsadress
Rudbecksgatan 7

Jobbnummer
4432320

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Örebro AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Örebro AB: