Vi söker medicinskt sakkunnig läkare till verksamheten för Rikss

Socialstyrelsen / Läkarjobb / Stockholm
2014-06-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker medicinskt sakkunnig läkare till verksamheten för Rikss" (publicerad 2016-05-31) ⬅️


Visa alla läkarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Socialstyrelsen värnar hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Vi startade år 2013 en ny enhet för högspecialiserad hälso- och sjukvård på avdelningen för kunskapsstyrning där bland annat verksamheten för rikssjukvård ingår. Enheten tar fram underlag för beslut om vilka verksamheter inom vården som ska få bedriva rikssjukvård. En annan viktig uppgift är att stärka Socialstyrelsens sakkunskap och beredskap för att hantera andra frågor inom den högspecialiserade hälso- och sjukvården.

Vi söker dig som vill

• arbeta som medicinskt sakkunnig tillsammans med ett team utredare

• medverka till att rikssjukvårdsutredningar genomförs med hög kvalitet

• medverka till att verksamheten med uppföljning av rikssjukvårdsuppdragen stärks

• samverka med beslutsfattare från landets regioner och landsting

• vara föredragande som medicinskt sakkunnig för Rikssjukvårdsnämnden

• bidra till den fortsatta strategiska utvecklingen av rikssjukvården

• vara sakkunnig i och i övrigt leda projekt som initieras på avdelningen för kunskapsstyrning.

Kvalifikationskrav

• Legitimerad läkare

• Specialist inom kliniskt relevant verksamhet.

• Erfarenhet av arbete med högspecialiserad vård.

• Flerårig erfarenhet av arbete med frågor inom ledning och styrning av hälso- och sjukvården.

• God förmåga att uttrycka dig enkelt och korrekt i tal och skrift.

• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska såväl muntligt som skriftligt     

Det är dessutom meriterande om du har

• erfarenhet från arbete med uppföljning inom hälso- och sjukvård

• erfrenhet av lvalitetsledningsarbete

Arbetet kräver att du har en väl utvecklad analytisk förmåga och att du är strukturerad. Det krävs också en god samarbetsförmåga då du arbetar tillsammans med både interna och externa experter och organisationer. Vidare är du är mål- och resultatorienterad och är van att hålla givna tidsramar. I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsinformation

Anställningen är en tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning, heltid, med placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir medicinskt sakkunnig.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se .

Sista ansökningsdag är den 2014-07-13. Registrera din ansökan genom att klicka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.6.1-28612 /2014.  Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. 

Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Publiceringsdatum
2014-06-13

Kontakt
Marie Lawrence, t f. enhetschef, 075-247 3506

Helena Stålhult, personalspecialist, 075-247 38 45

Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-07-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
10630 Stockholm
10630 .

Kontorsadress
10630 Stockholm

Jobbnummer
1909050

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: