Vi söker erfaren nämndsekreterare till Solna stad

Jurek Rekrytering & Bemanning / Administratörsjobb / Solna
2016-09-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker erfaren nämndsekreterare till Solna stad" (publicerad 2016-09-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Om verksamheten

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, HR, upphandling, IT, kommunikation samt trygghet och säkerhet.

Nämndkansliet är en samordnad funktion i staden som stödjer samtliga nämnder och styrelser med nämndadministrativa arbetsuppgifter. Kansliet tillhör organisatoriskt stadsledningsförvaltningen och avdelningen kommunikation och kansli. Nämndkansliet är underställt kanslichefen som också ansvarar för stadens överförmyndarkansli och intern service. Nämndkansliet består idag av sju medarbetare och nu söker vi efter en ny kollega till vårt team. Kan det vara du?

Publiceringsdatum
2016-09-09

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare kommer du att ansvara för de nämndadministrativa uppgifterna åt flera nämnder i staden. Det innebär att du deltar vid nämndsammanträden samt vid tjänstemanna- och presidieberedningar och vid utskottssammanträden. Du kommer att få upprätta kallelser samt skriva protokoll, även bistå med kunskap i ärendehantering och nämndadministration i nära samarbete med förvaltningarna. De flesta sammanträden är förlagda till sen eftermiddag eller kvällstid så en del av din arbetstid kommer att ligga på dessa tider.

Övrig administration som också är kopplat till nämndprocessen är t.ex. bokning av lokaler, underlag för arvodesutbetalning samt beställning av förtäring. I rollen ingår även att samarbete med stadens lönefunktion för att kvalitetssäkra utbetalning av arvoden till stadens förtroendevalda och ge viss administrativ service till stadens politiska sekreterare.

Tillsammans med övriga nämndsekreterare får du vara med i utvecklingsarbetet för nämndprocessen i staden, samt hjälpa till att ta fram beslutsunderlag.

Vem är du?

Vi söker dig som har en avslutad högskoleexamen inom ett relevant område för tjänsten, exempelvis offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning och har tidigare erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Det är mycket meriterande om du tidigare arbetat med nämndadministration och hanterat allmänna val. Du är van vid att ha datorn som främsta arbetsredskap och har lätt för att lära dig nya system.

Som person söker vi dig som är en prestigelös, initiativrik, strukturerad, noggrann och som tycker om att arbeta såväl självständigt som i ett lag med gruppens resultat för ögonen. Du är flexibel, kan hantera oförutsatta situationer och är serviceinriktad. Du har lätt för att kommunicera med andra, är skicklig skribent och tycka om att samarbeta. Eftersom arbetsuppgifterna varierar över tid är det viktigt att du även har förmåga att anpassa dig till olika situationer, att du gillar att vara med och utveckla och säkra processer.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Du erbjuds

Är du rätt person för oss erbjuds du en viktig och stimulerande roll inom staden där du ingår i en engagerad arbetsgrupp med stor teamkänsla. Det här är en möjlighet för dig med stort samhällsintresse att få arbeta nära politiken och kommunens styrning. Du sitter tillsammans med teamet i ett modernt kontorslandskap i Solna stadshus. Stadshuset ligger i Solna centrum som har utmärkta kommunikationer.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Start:

Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

Sista ansökningsdagen är den 2016-09-26. Jurek Rekrytering & Bemanning behandlar intresseanmälningar löpande och kommer efter sista anmälningsdag presentera utvalda kandidater till Solna stad. Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på tel.nr 073-70 771 70 alternativt via mail: maria.vonsterneck@jurek.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-26
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3947
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria von Sterneck 073-70 771 70 maria.vonsterneck@jurek.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3038578

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: