Vi söker en Supporttekniker till en spännande kund!

Northab AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Northab AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Uppsala eller i hela Sverige

Övergripande uppdragsbeskrivning

Din roll:
Helpdesk ansvarar för användarstöd till företagets medarbetare. Som tekniker förväntas du arbeta tätt tillsammans med dina kollegor för att säkerställa en snabb och professionell användarupplevelse via våra supportkanaler. Gruppen består idag av ca 30 medarbetare med en hög teknisk kompetens.

Din placering kommer i första hand vara i Flemingsberg, Stockholm.

De primära arbetsuppgifterna är:

• Hantera inkommande ärenden via portal, e-post, telefon och på plats.
• Följa SLA:er enligt vår Incidentprocess.
• Ge support via fjärrverktyg för vår Klientdatortjänst.
• Supportera användarna i journal (T4) och röntgensystem (Romexis).
• Ge användarsupport på plats vid behov.
• Upprätta dokumentation för interna processer.
• Hantera installationer och beställningar av datorer och konferensutrustning.
• Aktivt delta i gruppens utvecklings- och förbättringsarbete.
• Fånga upp samt vidareförmedla verksamhetsbehov till övriga grupperingar inom IT-avdelningen.

Vi värdesätter intern kompetensutveckling och det finns goda möjligheter att växa i rollen.

Vem är du?
Som person är du en serviceminded, kommunikativ och lösningsorienterad lagspelare som trivs i en miljö med högt tempo. Du arbetar proaktivt med en god förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2022-08-29

Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt 1 till 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
• Goda kunskaper inom Windows samt Mac.
• ITIL-certifiering.
• Erfarenhet av att arbeta inom universitet eller högskola.

Skallkrav

• IT: gedigen generell kunskap, användning, installation, felsökning, HW/SW : Ja
• Mycket god kunskap om både PC och Mac : Ja
• Tidigare erfarenhet av arbete i helpdesk eller IT-supportfunktion : Ja
• Erfarenhet av att jobba i ärendehanteringssystem : Ja
• Flytande svenska och engelska i både tal och skrift : Ja
• Tidigare erfarenhet av arbete vid universitet eller högskola. : Ja
• ITIL-certifiering : Ja

Börkrav

• Erfarenhet av T4/Romexi : Ja
• Kunskap om VDI. : Ja
• Microsoft Dynamics 365 : Ja

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Northab AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Northab AB (org.nr 556911-3458), http://www.northab.com

Arbetsplats
Northab

Kontakt
Marcus Norling
marcus.norling@northab.com
0735333836

Jobbnummer
6927165

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Northab AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Northab AB: