Vi söker en projektledare till en nyinrättad tjänst

Lekebergs kommun, Teknik- och serviceavdelningen / Byggjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Teknik- och serviceavdelningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut. Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära. Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, styra, följa upp och ge ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter och här ingår övergripande stödfunktioner inom ekonomi, personal och administration.
Inom kommunstyrelseförvaltningen ingår också teknik- och serviceavdelningen, avdelningen för näringsliv, integration och arbetsliv samt vår kultur- och fritidsavdelning. Vi har för närvarande ca 100 medarbetare. Inom teknik- och serviceavdelningen ingår en bredd av verksamheter. Vi ansvarar för måltidsverksamheten, intern service med lokalvård och vaktmästeri, gata- och park samt VA. Tillsammans är vi ca 65 medarbetare.


Publiceringsdatum
2022-03-21

Arbetsuppgifter
Lekeberg fortsätter att växa och expandera! Vi har därför inrättat en helt ny roll som projektledare med inriktning mot projektledning av anläggningsprojekt inom gata, park och VA.
Vi erbjuder dig ett utvecklande och utmanande uppdrag där du har möjlighet att påverka din roll.

I ditt uppdrag ingår främst att projektleda anläggningsprojekt så som exempelvis aktivitetsparker, exploateringsområden, trafiksäkerhetsåtgärder och VA-ledningsnät. Rollen som projektledare innebär att du är involverad från ett tidigt planeringsstadium och ända fram tills dess att ett projekt avslutas.

Du kommer också arbeta med följande:
• upprätta och beställa strategiska planer och
utredningar, t.ex i samband med nya detaljplaner
• beställa projektering
• ansvara för upphandling och avrop med entreprenör
om genomförande av byggnation
• arbeta fram slutdokumentation för avslutade projekt
• ansvara för projekt- och reinvesteringsbudgetar
• upprätta och uppdatera underhållsplaner för
belysning, gata, VA m.m.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• akademisk utbildning om minst 180 hp inom teknik,
anläggning eller bygg såsom högskole- eller
civilingenjör
• erfarenhet av projektledning
• goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift
• körkort med lägst behörighet B, kan/får köra bil samt
har tillgång till egen bil
• goda kunskaper i Microsoft Office
• vana av och känner dig bekväm med att tala inför
större grupper och har du även vana av att föredra
ärenden i nämnd är det en fördel.

Det är meriterade om du har:
• flerårig erfarenhet av projektledning inom anläggning
• flerårig erfarenhet inom anläggningsbranschen
• kunskap om och/eller erfarenhet av arbete med
belysning
• erfarenhet av ledarskapsroller.

Det är även meriterande om du har kunskap i något/några av följande system:
• CAD
• Office 365.

För att du ska ha de bästa förutsättningarna att lyckas i den här rollen behöver du vara driven och ha förmågan att jobba motiverat mot uppsatt mål. Ditt arbete präglas av struktur med förmågan att balansera det operativa och samtidigt arbeta strategiskt med en helhetsbild. Du är initiativrik och självgående i ditt arbete och uppskattar att arbeta i team.

I den här rollen är inte den ena dagen den andra lik och för att hantera det behöver du vara flexibel och lyhörd, samt ha ett sinne för service. För att leverera ett professionellt resultat krävs det också att du är noggrann och kvalitetsmedveten. Vi ser också stora fördelar med om du är en person som har förmågan att skapa goda relationer och kontaktnät.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lekebergs kommun, Teknik- och serviceavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1099384".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lekebergs kommun, Teknik- och serviceavdelningen

Kontakt
Teknisk chef
Adina Lundberg
adina.lundberg@lekeberg.se
0585-48700

Jobbnummer
6459082

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Teknik- och serviceavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Teknik- och serviceavdelningen: