Vi söker en nyfiken Rekryterare som vill utveckla framtidens rek

Accountor Sverige / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor Sverige i Stockholm, Solna, Botkyrka, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Vi är Accountor; det största outsourcingbolaget för löne- och ekonomiadministrativa tjänster i norra Europa med spetskompetens inom Redovisning och Lönehantering. Vi har över 100 kontor i sju länder och är idag totalt fler än 2500 passionerade medarbetare som tillsammans hjälper våra kunder att lyckas. Vår styrka ligger i starkt medarbetarfokus, kvalité och teamarbete. Accountor i Sverige har haft en stark tillväxt de senaste åren och idag är vi 340 medarbetare utspridda på totalt 10 kontor. Hos Accountor bidrar du till både kunders och kollegors framgång, utvecklas i din yrkesroll och känner stolthet över att tillhöra ett av 2017 års utsedda Karriärföretag! Vill du bli en del av oss?

Nu söker vi en driven och kompetent rekryterare till vårt kontor i Stockholm för att bygga vidare på Accountors framgång inom rekrytering och interim management!

Uppdraget är en möjlighet för dig som vill vara med och bygga upp vår nya rekryteringsavdelning med syfte att stötta så väl interna rekryteringar som externt mot våra kunder. Det interna uppdraget innebär att jobba nära våra Team Managers på totalt 10st kontor runt om i landet och vara ett stöd i rekryteringen. Därutöver kommer du att få en central roll i vårt partnerskap med kunden för att kunna stödja dem fullt ut inom framförallt ekonomi- och HR området. En viktig del i arbetet kommer att vara att fånga upp kundens behov och tillsammans med dem hitta den bästa lösningen för uppdraget. Det kan innebära både direktrekryteringar och rekryteringar av konsulter för Interim uppdrag.

Övergripande ansvarsområde och arbetsuppgifter:
• Behovsanalys, upprätta kravprofil samt tidsplan
• Annonsutformning
• Research samt urval av kandidater via interna samt externa kanaler
• Intervju, referenstagning samt testning
• Dokumentation, paketering och presentation av kandidatprofil
• Övriga administrativa arbetsuppgifter som är kopplade till rollen
Även om du kommer att driva mycket av ditt arbete självständigt kommer du att ha ett nära samarbete med övriga medarbetare och ingå i ett tajt och framåt team. Inledningsvis har du självklart även en ett stort stöd från Frida som idag jobbar med våra interna rekryteringar samt Firyal som främst jobbar med våra interimslösningar. Dessutom planeras det också att anställas rekryterare i Malmö och Göteborg under året som om också kommer bli dina framtida kollegor.

För att trivas i rollen ser vi att du är driven och gillar att arbeta i högt tempo och självklart har ett stort intresse för rekrytering. Då rollen kräver kundkontakt, både proaktivt och i konkreta uppdrag, är det viktigt att du är serviceinriktad, ser möjligheter och är lösningsorienterad.

Kvalifikationer:
• Minst 4 års erfarenhet av att arbeta självständigt med rekrytering
• Ett utbrett nätverk med kunder och kandidater, gärna inom ekonomi/HR
• Akademisk utbildning
• Goda språkkunskaper i engelska och svenska, både i skrift och tal
• Vi ser gärna att du har erfarenhet av att rekrytera ekonomer och HR-personal

Publiceringsdatum
2017-02-01

Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor, där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss av Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare, alltså dig!

Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Huvudkontoret ligger i Vasastan, Stockholm. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan!

Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 1 mars 2017. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Accountors ansvariga rekryterare Frida på: 010 - 161 38 62




annons

Varaktighet, arbetstid
heltid tillsvidare

Ersättning
fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Dynér

Företag
Accountor Sverige

Adress
Accountor Sverige
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm

Kontorsadress
S:t Eriksgatan 113

Jobbnummer
3294996

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor Sverige: