Vi söker en Financial Controller

Oasmia Pharmaceutical AB / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oasmia Pharmaceutical AB i Uppsala

Vi söker en Financial Controller till vår Finansavdelning i Uppsala.
Oasmia utvecklar en ny generation av läkemedel inom human- och veterinäronkologi. Produktutvecklingen syftar till att framställa nya formuleringar av väletablerade cytostatika som i jämförelse med befintliga alternativ har förbättrade egenskaper, mildare biverkningsprofil samt bredare användningsområden. Produktutvecklingen bygger på egen forskning inom nanoteknik och egna patent. Bolaget registrerades 1999 och finns i Uppsala. Oasmia är noterat vid NASDAQ New York, NASDAQ Stockholm och Frankfurt Stock Exchange.
Oasmia Pharmaceutical AB:s verksamhet expanderar i snabb takt. Bolaget producerar läkemedel för försäljning och för kliniska prövningar i den egna anläggningen i Uppsala.
Vill du vara en del av Oasmia och spela en roll i vår framgång? Vi söker en person med ett internationellt tänkesätt och förmåga att driva förändringar. Du kommer att arbeta i en grupp av kompetenta och engagerade kollegor som värdesätter hög kvalitet, kunskapsdelning och ständiga förbättringar. Vi behöver förstärka avdelningen med en erfaren och entusiastisk person för att stödja tillväxt och den ökade efterfrågan på aktiviteter inom ekonomistyrning.
Du kommer att arbeta med ekonomistyrning och finansiell rapportering, såsom budgetering, utarbetande av rapporter till ledning och styrelse och extern kvartals- och årsrapportering. Du kommer även att delta i det månatliga bokslutsarbetet och övriga sedvanliga på en ekonomiavdelning förekommande arbetsuppgifter. Detta är ett utmärkt tillfälle att arbeta i en utvecklande och spännande miljö. Tjänsten är förlagd till Oasmias huvudkontor på Vallongatan 1 i Uppsala.
Personen vi söker:
Är driven och utåtriktad med stark analytisk förmåga och hög integritet.
Har förmåga att leverera konkreta resultat med hög kvalitet inom vissa tidsgränser.
Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
Är flexibel och har förmåga att samarbeta.
Din erfarenhet:
Högskoleexamen med inriktning mot redovisning, finansiering, eller motsvarande.
Minst 5 års relevant erfarenhet.
Erfarenhet och kunskap inom redovisning och finansiell rapportering, framförallt IFRS.
Utmärkta kunskaper i Microsoft Office, speciellt Excel.
Det är meriterande om du har arbetat i ett tillverkande bolag och har kunskaper i produktionsredovisning och lagervärdering.
Urval och intervjuer sker löpande och vi ber vi dig att skicka in din ansökan omgående, dock senast den 10 februari 2016.
Om du har några frågor om tjänsten, var god kontakta Personalansvarig Annette Ljungmark eller CFO Anders Lundin på telefon 018-50 54 40.
Ansökan skickas till jobb@oasmia.com

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-01-26

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@oasmia.com

Företag
OASMIA PHARMACEUTICAL AB

Adress
OASMIA PHARMACEUTICAL AB
VALLONGATAN 1
75228 UPPSALA

Kontorsadress
VALLONGATAN 1
UPPSALA

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 018-505440
E-postadress: jobb@oasmia.com

Jobbnummer
2634434

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oasmia Pharmaceutical AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oasmia Pharmaceutical AB: