Vi söker administrativ utvecklingsledare till digitaliseringsfun

Stenungsunds kommun / Datajobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun i Stenungsund

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.

Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor stödfunktioner ingår bland annat personal, ekonomi, kommunikation, service, digitalisering, administration och specialister. Stödfunktionernas uppdrag är att underlätta och effektivisera för verksamheterna.

Digitaliseringsfunktionen arbetar kommunövergripande med kommunens digitaliseringsstrategi. Vi är ett stöd för kommunens samtliga verksamheter både på operativ och strategisk nivå med fokus på digital transformation med hjälp av ny och befintlig teknologi.


Publiceringsdatum
2022-01-26

Arbetsuppgifter
Som administrativ utvecklingsledare arbetar du både med utvecklingsfrågor och med administrativa uppgifter. I de administrativa uppgifterna ingår bland annat fakturahantering, ärendehantering, avtalshantering och abonnemangshantering.

Stenungsunds kommun är en del av ett samarbete där affärsområdena IT, Ekonomi och Lön hanteras av ett kommunalt delägt driftbolag, SOLTAK AB. I rollen som administrativ utvecklingsledare finns ett samverkansansvar med SOLTAK, affärsområde IT, gällande kommunens telefonilösning. Ansvarsfördelning gällande bland annat användarsupport, beställningar, rutinbeskrivningar, incidenter och kontinuitet är områden inom samverkansarbetet med SOLTAK och i viss mån leverantören. Kompetens och erfarenhet inom detta område kommer att värderas högt vid urvalet.

I tjänsten ingår också ett systemförvaltaransvar gällande kommunens telefoniplattform. Förväntningen är att du som söker på en övergripande nivå har kunskap inom systemförvaltning, GDPR, informationssäkerhet, upphandlings- och kravarbete.

Du kommer mer specifikt att:
• medverka i styrgruppsmöten, operativa samverkansmöten samt taktiska eller strategiska möten. Därför är det av stor vikt att du är driven och självgående och har ett högt ansvarstagande för sektorns inriktning att stödja kommunens verksamheter.
• leda större projekt med intressenter från kommunen, kommunens bolag och externa leverantörer. I rollen kommer du även att ansvara för några av kommunens stora införandeprojekt för nya tekniska lösningar och verksamhetssystem.
• arbeta med ett antal externa leverantörer där du i rollen kommer att ha ett samverkansansvar för några av dem. Din förståelse och erfarenhet att jobba i externa portaler och system värderas högt. Registervård, beställningar, förändringar, uppsägningar, statistik och kostnadshantering är vanliga arbetsuppgifter i denna tjänst.
• en relativt stor del av arbetstiden kommer att involvera samverkan. Upprättande av en samverkansstruktur med externa leverantörer är oerhört viktigt som en del i ett bra klimat, goda relationer och en bra leverans under avtalsperioden.
• arbeta med och delvis ansvara för urvalet av nya tekniska arbetsredskap för de anställda i kommunen, omvärldsbevaka och följa tekniktrender samt kravställa tekniska tjänster mot externa leverantörer.
• föra mötesanteckningar eller ta fram protokoll.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande kopplat mot administration, systemförvaltning och eller verksamhetsutveckling

• Du ska ha insikt i hur en politiskt styrd organisation fungerar, gärna med erfarenhet av kommunalt arbete.
• Du ska ha goda datakunskaper och kunna formulera dig väl i både tal och skrift. Du ska ha en vilja att hjälpa andra, vara serviceinriktad samt ha ett coachande förhållningssätt.
• Du ska kunna planera, genomföra och leda grupper i olika utvecklingsarbeten samt följa upp och utvärdera utvecklingsarbete både verbalt och skriftligt. Det krävs att du har en hög kompetens i att kommunicera på chefsnivå, i arbetsgrupper samt organisation.
• Du ska ha B körkort.

Vi söker dig med nedanstående personliga egenskaper:
• är en person som stimuleras av att arbeta och verka utifrån ett teamarbete i en central funktion samtidigt som det till stor del är ett självständigt arbete.
• brinner för att driva utvecklingsfrågor utifrån ett verksamhetsbehov.
• är resultatinriktad, strukturerad, flexibel och tydlig.
• har en god analytisk förmåga att kunna se situationer ur olika perspektiv.

Meriterade är att vi gärna ser att du har en teknikinriktning och ett intresse för ny teknik då det är en naturlig del av digitaliseringsfunktionens uppdrag samt erfarenhet av att arbeta med fiberförbindelser och IoT (Internet of Things).

Du har en mycket god samarbetsförmåga, är lyhörd och flexibel samt driven och självgående. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in ansökan!.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stenungsunds kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1084786".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stenungsunds kommun (org.nr 212000-1298)

Kontakt
Digitaliseringschef
Lars Lidén
lars.liden@stenungsund.se
0303-73 25 18

Jobbnummer
6281818

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun: