Verksamhetsutvecklare till socialförvaltningen

Stockholms kommun / Socialsekreterarjobb / Stockholm
2024-04-25


Visa alla socialsekreterarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Socialförvaltningen i Stockholms stad har en övergripande och samordnande roll för socialtjänstens individ och familjeomsorg och funktionshinderområdet. Här skapas goda förutsättningar för att möta invånare i behov av socialtjänstens stöd. I nära samarbete med stadsdelsförvaltningarna bidrar vi till en modern, digital, rättssäker, likställd och kunskapsbaserad socialtjänst och vi har ett starkt utvecklingsfokus. Inom förvaltningen erbjuds ett stort utbud av stödinsatser till stadens invånare och utbudet förändras utifrån stockholmarnas behov och stadsdelsförvaltningarnas önskemål. Arbetet sker ofta i nära samverkan med andra myndigheter, civilsamhälle och näringsliv. Socialförvaltningen ansvarar också för stadens serverings- och tobakstillstånd och utför tillsyn.

Välkommen till oss

Söker du ett varierat arbete där du får möjlighet att vara med och stötta verksamheterna i utvecklingsarbete, mål och analys? Då kan detta vara en intressant tjänst för dig.

Vi söker en verksamhetutvecklare till staben då vår nuvarande går vidare internt.

Du kommer tillhöra staben vid avdelningen för socialt stöd men uppdraget spänner över hela avdelningen. Staben ansvarar för övergripande funktioner som är till stöd för avdelningens verksamheter. Vi består i nuläget av tre personer; enhetschef, utredare och verksamhetsutvecklare. I staben finns även under 2024 en projektorganisation som arbetar med att starta upp två HVB-hem i egen regi. Utöver det tillkommer under sommaren en förändringsledare för arbetet med omställning till den nya socialtjänstlagen.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en unik möjlighet att vara med och utveckla framtidens socialtjänst. Som medarbetare inom socialförvaltningen erbjuds du också flextidsavtal, friskvårdsbidrag och semesterväxling. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehov finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån två dagar i veckan.

Läs mer om våra förmåner här

Din roll

Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för avdelningens verksamhetsplanering och verksamhetsuppföljning, och du samarbetar med kollegor på förvaltningens övriga avdelningar i arbetet med nämndens verksamhetsplanering och uppföljning. Du är ett stöd till cheferna i dessa delar. I arbetet ingår även att skriva tjänsteutlåtanden, remissvar och svara på inkomna frågor på övergripande nivå. Arbetsuppgifterna utförs i nära samarbete med motsvarande funktioner på förvaltningens andra två avdelningar och med avdelningens enhetschefer.

Du leder förvaltningens nätverk för utvecklingssekreterare och är en av förvaltningens Lex Sarah-utredare. Du rapporterar till enhetschef och ingår i avdelningens ledningsgrupp.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har

socionomexamen eller annan slutförd högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
erfarenhet av arbete inom flera av socialtjänstens områden, exempelvis barn och unga, ekonomiskt bistånd, missbruk, individ och familj
erfarenhet av övergripande utredningsarbete inom kommunal verksamhet
erfarenheter av arbete i Stratsys eller liknande system för verksamhetsuppföljning
mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
god kunskap om socialtjänstens arbete inom olika områden och aktuell lagstiftning
goda kunskaper i Microsoft Office, gärna Excel.

Det är meriterande om du har

strategiskt arbete inom något eller några av socialtjänstens områden
arbete med målstyrning
utredning enligt Lex Sarah

Vi söker dig som är van att ta ansvar för ditt eget arbete och som självständigt strukturerar och driver arbetet framåt. Du planerar och organiserar på ett effektivt sätt, prioriterar och håller uppsatta tidsramar. Vi ser även att du är anpassningsbar och har förmåga att styra om arbetsuppgifter utifrån ändrade prioriteringar. Du bidrar till ett gott samarbete genom att ha ett öppet, tillmötesgående och problemlösande förhållningssätt. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2024-04-25

Övrig information
Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/2228".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Socialförvaltningen, Staben - Socialtjänstavdelningen

Kontakt
Linda Gustavsson, rekryteringskonsult
08-50811740

Jobbnummer
8638776


Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: