Verksamhetsutvecklare kundsynpunkter, Kundcenter stab, HK Stockh

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Referens: 085503-2009
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
Verksamhetsutvecklare kundsynpunkter
Placering Huvudkontoret Stockholm
Arbetsuppgifter och ansvar
Som verksamhetsutvecklare kundsynpunkter kommer du i huvudsak att arbeta med att besvara synpunkter inkomna från våra kunder, analysera Försäkringskassans kundunder­sökningar, ta fram, sammanställa och presentera underlag till Kundcenters ledningsgrupp och med detta bidra till att vårt Kundcenter utformas och förbättras så att det effektiva kundmötet hela tiden är i centrum.
Du kommer att ingå i Kundcenters stab och arbeta direkt på uppdrag av verksamhets­områdeschefen.

Publiceringsdatum
2009-10-06

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen eller liknande. Vid omplacering är detta inte ett krav. Som verksamhetsutvecklare kundsynpunkter är det viktigt att du är initiativtagande, strukturerad och självgående. Du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer samt har god känsla för service.
Vi ser också att du har dokumenterad analytisk förmåga och god pedagogisk förmåga.
Du är lyhörd och kommunikativ. Du drivs av att försöka förstå hur saker och ting hänger ihop samt hur man med denna insikt kan skapa effektiva kundmöten. Du är prestigelös och resultatorienterad och strävar efter att med hjälp av tvärgrupper hitta de bästa lösningarna.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Övrig information
Tjänsten är på heltid och tillsättning sker efter överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Stationeringsort är Stockholm.
Mer information
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa, Verksamhetsområdeschef Elisabeth Hultengren 010-116 90 71. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du: Lena Hedlund, HR Specialist, telefon 010-116 96 74. Fackliga kontaktpersoner är Ylva Rånge Klinghoffer SACO FK, Anne Hagberg, ST FK och Ebrima Dibba, FK SEKO, telefon 08-786 90 00.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 085503-2009 senast den 23 oktober 2009. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
517398

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: