Verksamhetsutvecklare digitalisering
Falkenbergs kommun / Elektronikjobb / Falkenberg
2016-05-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsutvecklare digitalisering" (publicerad 2016-10-14) ⬅️
Visa alla elektronikjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun i Falkenberg,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
Publiceringsdatum2016-05-04ArbetsuppgifterDigitaliseringsenheten består av 3 medarbetare idag, IT-driften är outsourcad till extern leverantör där Digitaliseringsenheten innehar beställarfunktion. Kommunens verksamheter behöver hjälp med att digitalisera sina processer för att möta framtidens krav på spårbarhet och tillgänglighet. Mycket av kommunikationen ut mot våra medarbetare sker idag redan digitalt men det saknas integrationer och digitala processer in mot våra verksamhetssystem. Denna tjänst ska ge stöd och leda våra verksamheter i digitaliseringsprocesserna, genom att använda de verktyg som finns i kommunen och få dem att arbeta tillsammans. Då vi är få på enheten innebär tjänsten även att hoppa in som ersättare för kollegor för att bibehålla en hög servicegrad mot våra användare.
• Att initiera och genomföra olika digitaliseringsprojekt
• Tillsammans med verksamheten fastställa vilka projekt och tillämpningar som är lämpliga att digitalisera för att effektivisera processerna.
• Utarbeta digitala handlingsplaner för kommunens verksamheter
• Vara delaktig i implementeringen genom att coacha verksamheten och dess personal
• Att följa upp och rapportera processerna för ledning och politik
• Säkerställa kvaliteten i genomförandet och resultat.
• Analysera pågående aktiviteter, initiera synergier och förbättringsförslag såväl inom kommunen som dess omvärld.
• Arbeta med integrationer och automatisera digitala flöden.
KvalifikationerÖnskad erfarenhet och kompentens:
• Är processorienterad med erfarenhet av att leda förändringsarbete och projektledning.
• Har erfarenhet av digital kommunikation och sociala medier.
• Är bra på att kommunicera och förankra nya arbetssätt.
• Kan se möjligheter och effektivisering inom alla led.
• Har förmåga att hantera administrativa arbetsuppgifter, speciellt viktigt i rapportering och uppföljning av projekten.
• Kännedom om offentligsektor och dess verksamhet.
• Ödmjuk person med god social förmåga.
• Är självgående, resultat- och målorienterad, analytisk förmåga
• Erfarenhet av enklare programmering, script, Integrationsmotorer, mm.
Kompetens som premieras:
• Mule ESB
• Barium
• Abou
• SQL
• Microsoft office
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Omgående.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-22
Ange följande referens när du ansöker: A568717
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTorbjörn Larsson, IT-chef 0346-88 62 58
Angela Gardelin, IT-utvecklare 0346-88 60 26
Facklig kontaktFackliga företrädare nås via kommunens växel 0346-88 60 00
FöretagFalkenbergs kommun
AdressFalkenbergs kommun
Nygatan 34
31180 FALKENBERG
KontorsadressNygatan 34 31180 FALKENBERG
Jobbnummer 2823745
Observera att sista ansökningsdag har passerat.