Verksamhetsstödjare till Haga hemvård

Örebro kommun / Ekonomiassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Vill du vara med och bygga en hållbar hemvård för framtiden? Vi söker dig med ett starkt engagemang för människor, en positiv grundsyn och en vilja att hitta lösningar genom att tänka nytt.

Publiceringsdatum
2018-02-02

Om tjänsten
Verksamhetstödjaren är ett nära stöd till enhetschefen i det dagliga arbetet. Verksamhetsstödjare finns på plats på enheten och är enhetschefens administrativa stöd. Vi arbetar i team med undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter kring varje kund. All personal tar ett gemensamt ansvar för att arbetet håller god kvalitet och att vi följer de riktlinjer och beslut som följer med uppdraget. Vår verksamhet befinner sig just nu i en utvecklingsfas där vi ser över rutiner och arbetssätt för att skapa en hållbar hemvård för framtiden. Vi hoppas att du vill vara en del av utvecklingen!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Medverka/utse personal för genomförande av planeringssamtal hos nya kunder
• Ansvara för framtagning och utlämning av hemmapärm
• Utse kontaktperson samt boka första uppföljningssamtalet för kontaktpersonen och kunden
• Justera dagliga ändringar i TES i samverkan med enhetsteamet samt stödja enhetschef i arbetet med schemaförändringar
• Bevilja ledigheter på uppdrag från enhetschef
• Ta emot samtal från befintliga kunder
• Ta emot sjukanmälan från medarbetarna och lägga frånvaro i Medvind
• Anmäla till utbildningar
• Fakturahantering
• Ansvara för beställningar av varor
• Ta emot och skriva felanmälningar
• Ta emot och administrera introduktionen av nya vikarier och praktikanter
• Ansvara för nycklar, nyckelskåp, passerkort
• Ansvara för att hålla rutinpärmar och telefonlistor uppdaterade
• Ansvara för beställning och inlämning av TES-mobil.

Kompetenser
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbildning
• Goda datakunskaper
• Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kunder och övrig personal samt dokumentera det som verksamheten kräver i våra system
• B-körkort.

Som verksamhetsstödjare är du serviceinriktad, självgående och har förmågan att planera det egna arbetet. Du är också strukturerad, noggrann och har ett arbetssätt präglat av ditt ordningssinne. För att trivas i rollen bör du också vara kreativ och har lätt för att samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande
• Erfarenhet av administrativt arbete inom hemvård
• Erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemen Treserva, Medvind och TES.

Tjänstens omfattning och tillträde
Tillvidareanställning 100%
Tidsbegränsadanställning, 80 % tillträde, 2018-03-01 tom 2018-09-30 med möjlighet till förlängning
2 tjänster

Om arbetsplatsen
Hos oss på Haga hemvård arbetar du i team med kunden i centrum. Vi är indelade i olika geografiska områden som innefattar både tätort och landsbygd, vilket kräver körkort.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2018-02-20.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Victoria Martinez, Enhetschef 019-21 22 34
Kommunal Exp., 010- 442 92 50
Vision, Expedition, 019 - 21 11 93

Företag
Örebro Kommun

Adress
Örebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro

Kontorsadress
Box 30060

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Örebro kommun

Jobbnummer
3941708

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: