Verksamhetssamordnare inom hemtjänsten
Mjölby kommun, Omsorgs- och socialförvaltningen / Administratörsjobb / Mjölby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mjölby,
Boxholm,
Vadstena,
Motala,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mjölby kommun, Omsorgs- och socialförvaltningen i Mjölby,
Linköping eller i
hela Sverige Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 600 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2 500 medarbetare skapar tillsammans framtidens hållbara kommun, där livsmiljön, livsvillkoren och livskraften utgör vår gemensamma grund. Vill du också bli en av oss?
Omsorgs- och socialförvaltningen har ett tydligt uppdrag - vi finns till för människor. Genom våra tjänster bidrar vi till ett självständigt och aktivt liv med meningsfull sysselsättning. Utveckling och trygghet i vardagen är vår drivkraft. Vår gemensamma målbild är att skapa bra välfärdstjänster. Det förutsätter ett stort och kunnigt engagemang. Likaså modiga satsningar på innovativ teknik i framkant.
Hemtjänstorganisationen erbjuder insatser som innebär olika former av stöd och service som utförs i den enskildes egna hem eller motsvarande, i syfte att möjliggöra ett så självständigt liv som möjligt. Kunderna som får insatser från hemtjänsten har olika behov, allt från enbart trygghetslarm och serviceinsatser till omfattande omvårdnadsbehov eller vård i livets slutskede. I Hemtjänstorganisationen ingår flera olika verksamheter - hemtjänst Mjölby, Skänninge/Väderstad, Nattpatrull och ett antal trygghetsboenden samt två mötesplatser. Under år 2024 pågår ett utvecklingsarbete kring bemanning och planering inom verksamheten och en del i det arbetet är att tillsätta verksamhetssamordnare inom de olika hemtjänstområdena.
Är du en lyhörd, engagerad och ansvarsfull lagspelare? Då kan det här vara uppdraget för dig!
Publiceringsdatum2024-03-11ArbetsuppgifterI uppdraget som verksamhetssamordnare inom hemtjänsten ingår det att vara enhetschefen behjälplig med att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten utifrån verksamhetens mål. Du är delaktig i att skapa en verksamhet som utifrån planering, utveckling och uppföljning når ett positivt resultat både kvalitativt och kvantitativt.
Tillsammans med enhetschef analyserar och planerar du bemanningskravet utifrån verksamhetens behov. Du säkerställer den dagliga driften i form av personalplanering samt hantering och planering av nya samt förändrade beslut för brukare. Tillsammans med enhetschefen utformar och uppdaterar du rutiner och arbetsmetoder samt tillser att lagar, regler och riktlinjer är kända för medarbetarna och att de följs.
Du fördelar arbetsuppgifter och förmedlar information till personalgruppen samt planerar introduktionen av nya medarbetare samt samordnar olika utbildningar och sammankomster. Vidare kontrollerar du att alla kunder har en fast omsorgskontakt och följa upp att varje fast omsorgskontakt fullföljer sitt uppdrag enligt rutin. I övrigt ingår det att hantera vanligt förekommande administrativa uppgifter.
Arbetet innehåller mycket samarbete, interaktion och kommunikation på olika nivåer med exempelvis chefer, administratörer, handläggare, omvårdnadspersonal, legitimera personal, kunder och anhöriga.
KvalifikationerVi söker dig som har en genomförd utbildning på gymnasienivå och dokumenterad erfarenhet från arbete inom vård- och omsorg, administration, arbetsledning och/eller samordning alternativt logistik. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget exempelvis inom ledarskap och/eller personallogistik. För uppdraget krävs god förmåga att kunna kommunicera på svenska i både tal och skrift samt god datavana. B-körkort är ett krav.
Som person ser vi att du är lösningsorienterad och analytisk samt har en god logisk förmåga och kan ligga steget före samt se helheten. Du har förmågan att kunna prioritera i ditt arbete samt hantera flera arbetsuppgifter parallellt med varandra. Vidare har du god samarbetsförmåga och lätt för att skapa tillit och goda relationer i arbetet samtidigt som det krävs att du kan arbeta självständigt, ta initiativ och fatta egna beslut.
Vi erbjuder dig en arbetsplats med en positiv jobbkultur. Vi testar och utmanar, vi tänker nytt och tar verksamheten till nya nivåer. Att arbeta med frihet under ansvar stärker oss i vår roll. Tillsammans är vi möjliggörare.
ÖVRIGT
Vår kommun är expansiv med cirka 28 600 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C180896".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Mjölby kommun (org.nr 212000-0480)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Mjölby kommun, Omsorgs- och socialförvaltningen
Kontakt Verksamhetschef Hälso- och sjukvård, hemtjänst
Petra Stämneryd
petra.stamneryd@mjolby.se 010-234 57 27 Jobbnummer 8531599
Observera att sista ansökningsdag har passerat.