Verksamhetsexpert med inriktning servicecenter

Migrationsverket / Matematikerjobb / Norrköping
2015-02-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsexpert med inriktning servicecenter" (publicerad 2015-02-13) ⬅️


Visa alla matematikerjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Norrköping, Flen, Motala, Örebro, Västerås eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Processägaren för service och bemötande ska övergripande ansvara för att ta fram strukturer för ett bättre möte med den sökande oavsett som det sker i form av ett fysiskt möte, i telefon eller digitalt. Processägaren ansvarar också för att samordna dialogkonceptet med sökande och intressentgrupper avseende service och bemötande. Processen ska ha hög förmåga att analysera och skapa metodik för systematisk insamling avseende sökandes synpunkter, frågor och behov för att på så vis ställa krav på utveckling avseende tillgänglighet, service och bemötande.

Som ett led i denna utveckling söker nu processägaren en expert med inriktning servicecenter.

Publiceringsdatum
2015-02-13

Dina arbetsuppgifter
I din roll som expert med inriktning servicecenter kommer du att stödja chefer och processägare i analys och förbättring av våra servicemöten och servicekanaler utifrån ett sökandeperspektiv. Arbetet handlar till stor del om att arbeta fram standards, metoder och rutiner för olika delar av vår service samt att skapa system för värdeskapande uppföljning. En viktig del i arbetet är förankra standards och uppföljning, varför en pedagogisk och kommunikativ förmåga kommer att värderas högt.

I din roll som expert inom servicecenter arbetar du med att:

• Utveckla metoder, koncept och standards kring bemötande och service vad avser det personliga mötet i en reception eller i ett servicecenter.

• I samråd med verksamhet och sökande ta fram krav för utveckling av tjänster och service, utifrån de behov som finns i ett servicecenter.

• Ta fram indikatorer, mått och mätetal kring service och bemötande.

• Föra dialog och samverka med övriga organisationen samt externa aktörer kring service och bemötande.

• Driva och samordna utvecklingsinsatser som leder till förbättrad service och bemötande i våra möten med sökande och andra intressenter.

Kvalifikationer
• Relevant akademisk utbildning, gärna inom beteendevetenskap, kommunikation eller marknad eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.

• Erfarenhet av verksamhetsutveckling eller projektledning inom expertområdet på senior nivå, gärna i en konsultativ roll ärmeriterande.

• Kunskap kring interkulturella relationer/interkulturell kommunikation är särskilt meriterande.

Dina personliga egenskaper
• Drivs av att förändra och förbättra

• Kan förklara komplicerade förlopp på ett enkelt sätt

• Mycket god kommunikativ förmåga

• Drivande, kreativ, flexibel och initiativrik

• Självständig och drivande samtidigt som du har god förmåga att skapa nätverk och samverka med interna och externa aktörer.

• God analytisk förmåga och förmåga att se helheter och mönster och även översätta komplicerade förlopp på ett enkelt sätt.

• God förmåga att se både detaljer och helheter, samt sambandet däremellan

• Uttrycker en positiv attityd till arbetet, handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policyer och riktlinjer

• Lyhörd för verksamhetens behov - Organisatorisk och duktig på att skapa struktur

• Som expert kan du få uppdrag av varierande karaktär och inom flera delprocesser varför flexibilitet och helhetssyn är av särskild vikt.

Uppgifter

Vi tillämpar individuell lönesättning. Anställningen är tillsvidare med en provanställning om sex månader. Tillträde är snarast. Inrikesresor ingår i befattningen.

Stationeringsort: Avser en tjänst med placering i Norrköping eller Stockholm.

Så ansöker du
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 2014-03-08.

Kontakta

I denna rekryteringen samarbetar vi med Experis och rekryteringskonsult Marcus Kahanek 011-194354, marcus.kahanek@se.experis.com

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marcus Kahanek, Rekryteringskonsult +46 11-194354 marcus.kahanek@se.experis.com

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Norrköping
60232 Norrköping

Kontorsadress
Norrköping

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2166821

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: