Verksamhetscontroller i Uppsala

Jurek Recruitment & Consulting AB / Ekonomiassistentjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Recruitment & Consulting AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige

Har du ekonomiutbildning, erfarenhet av att arbeta som verksamhetscontroller och drivs av att arbeta med utveckling? Trivs du i en koordinerade roll i ett nära samarbete med kollegorna där du ges stort ansvar och inflytande? Värdesätter du dessutom trivsel, bidrar till skratt på arbetet samtidigt som du är prestigelös, ansvarsfull och serviceminded? Då kan detta vara en stor möjlighet för dig!

Vi erbjuder en stimulerande tjänst hos vår kund med fina lokaler och trevliga kollegor, där du kommer vara en värdefull och uppskattad resurs och få bidra med dina kunskaper. Uppdraget kommer initialt att vara ett konsultuppdrag där där du anställs som konsult av Jurek Talents, för rätt person kommer fast anställning erbjudas hos kundföretaget så småningom. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Som konsult hos oss på Jurek Talents är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.

Publiceringsdatum
2023-09-05

Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetscontroller kommer du arbeta nära avdelningschefen och tillhöra en avdelning som består av fyra enheter och ca 50 medarbetare. Du kommer bland annat att ansvara för verksamhetsuppföljning, att koordinera planeringen på avdelningen samt för ekonomirapportering, budgetuppföljning samt balansräkning. Dina arbetsuppgifter kommer utöver detta att innefatta:

• Sammanställa information och följa upp verksamhet såsom nyckeltal, hållbarhetsdata etc.
• Planera avdelningsgemensamma aktiviteter och ansvara för avdelningens kalender
• Hantera remisser, tex sammanställa förslag till remissvar samt rapporter
• Sammanställa rapporter av olika slag
• Följa upp verksamheten och dess resultat
• Bidra i utveckling av avdelningens processer och stödsystem
• Biträda i budgetarbete och tertialrapportering
• Ansvara för avdelningens "årshjul"(ekonomirapportering, HR-processer)
• Ordna förberedelser, lokaler, sammanställa möteshandlingar, agera sekreterare på möten, koordinera uppdrag och intressenter
• Företräda avdelningen i frågor av handläggarkaraktär, t ex säkerställa uppdaterade dokumenthanteringsplaner, ordning i diarie och styrelseärenden, hantera ekonomifrågor
• Ta fram underlag och kravspecifikationer vid utvecklingsarbete och upphandlingar
• Ta fram underlag för beslut
Om dig
För att lyckas i rollen som verkssamhetscontroller ser vi att du har en universitets/högskoleutbildning inom ekonomi, teknik/fastigheter eller annan relevant utbildning samt har minst fem års yrkeslivserfarenhet efter avslutad utbildning, alternativt har flera års erfarenhet av en liknande roll. Du besitter goda ekonomikunskaper och har bland annat erfarenhet av ekonomiska analyser, uppföljning, balansräkning, budgetering och rapporteringsarbete. Starkt meriterande är om du har erfarenhet av fastighets-/byggbranschen. Du talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska samt har goda kunskaper i Office paketet. Har du tidigare erfarenhet av Public360 ser vi det som meriterande.

Vi söker dig med stort driv och initiativförmåga som trivs i en koordinerade roll där du får vara spindeln i nätet. Du har god analytisk förmåga och ett sinne för att skapa ordning och reda. Du har god samarbetsförmåga likväl som att arbeta självständigt samtidigt som du är serviceminded och har stor social förmåga, och trivs i en roll med många kontaktytor. Vidare ser vi att du är en god presentatör och kommunikatör och har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter.

Så ansöker du
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se
Om Jurek
Jurek Recruitment and consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jurek Recruitment & Consulting AB (org.nr 556694-5324), http://www.jurek.se/

Arbetsplats
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Kontakt
Consultant Manager
Hanna Broström

Jobbnummer
8088227

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Recruitment & Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Recruitment & Consulting AB: