Verksamhetschef/Utredare
Kommunsamverkan Cura Individutveckling / Sjukvårdschefsjobb / Karlshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Karlshamn,
Sölvesborg,
Olofström,
Bromölla,
Ronneby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunsamverkan Cura Individutveckling i Karlshamn,
Sölvesborg,
Olofström,
Ronneby,
Karlskrona eller i
hela Sverige Cura Individutveckling är ett kommunalförbund med länets kommuner som medlemmar. Vårt uppdrag är att bedriva verksamheter, i första hand inom de psykosociala och de neuropsykiatriska områdena, där kommunerna ser fördelar med samordnade insatser. I dag ansvarar vi för sex olika institutioner förlagda till olika orter i länet, flera med olika inriktning. Notavillan, är vår barn- och familjeenhet, Klaragymnasiet med internat, för ungdomar med Aspergers syndrom, Cura Vik, Cura Park, och Cura Boda, ungdomsboende för ensamkommande asylsökande barn och Sjöarp, boende och daglig verksamhet för personer med autism. Till detta har vi en omfattande utbildningsverksamhet, familjerådgivning, personliga ombud och familjehems- och utredningskonsulenter. Totalt sysselsätter Cura 150 medarbetare.
Vi söker nu en kombinerad verksamhetschef och utredare med placering på vårt kansli i Karlshamn.
Som verksamhetschef leder du arbetet i vår så kallade konsultgrupp, som består av totalt åtta medarbetare, fyra personliga ombud, två familjerådgivare och två familjehems- och utredningskonsulenter. Dessa är lokaliserade till olika delar av länet. Du har bland annat personal- och ekonomiansvar och ansvarar för utvecklings- och kompetensutvecklingsfrågor i de olika verksamheterna. Du ansvarar för övergripande ledningsfrågor men har inte något dagligt operativt ansvar för arbetet i de olika verksamheterna.
Som utredare blir ditt ansvar att arbeta med större och mindre utredningar. Det kan till exempel röra sig om utredningar som görs för att följa upp kvaliteten i verksamheten eller utredningar som ska ligga till grund för utvecklingsarbete. Eventuella Lex Sarahutredningar blir i första hand ditt ansvar. Till detta kommer mera vardagliga uppdrag som arbete med rutiner och policys. Som utredare ingår du i Curas stab tillsammans med förbundschefen, kvalitets- och utredningschefen samt personalchefen. Inom staben fördelas arbetsuppgifterna efter lämplighet och arbetsbelastning och förutsätter ett prestigelöst förhållningssätt till uppgifter och arbetsfördelningen.
Du ingår i Curas ledningsgrupp och förutsätts ha ett intresse för Curas samlade verksamhet, för utvecklings-, kvalitets-, och framtidsfrågor. Vi samverkar mycket mellan enheterna och varje chef ses som en gemensam resurs för hela förbundet, vilket innebär mycket samarbete och verksamhetsöverskridande projekt.
Uppdraget förutsätter ett utåtriktat och självständigt arbetssätt där mötet med både medarbetare och externa kontakter blir viktigt.
Vi söker dig som har en samhällsvetenskaplig, beteendevetenskaplig, eller social utbildningsbakgrund på högskolenivå. Tidigare erfarenhet av personalledande uppgifter är meriterande, liksom tidigare erfarenhet av utredningsarbete. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på initiativkraft, självständighet och kräver social kompetens och god samarbetsförmåga. Stor vikt fästs vid personlig lämplighet.
Kompetensutveckling sker genom adekvata fortbildningsinsatser.
Utdrag ur belastnings- och misstankeregistret kommer att inhämtas.
Tillträde 2015-08-01 eller efter överenskommelse.
Publiceringsdatum2015-04-03KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@curaindivid.seKontaktAnn-Sofie Ström, Förbundschef 0454-81460 (kansli) 0708 - 45 41 00
ann-sofie.strom@curaindivid.seFöretagKommunsamverkan Cura Individutveckling
AdressKommunsamverkan Cura Individutveckling
Rådhuset
37481 Karlshamn
KontorsadressÅgatan 38
Karlshamn
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0454-81460
Faxnummer: 0454-81461
E-postadress:
info@curaindivid.se Jobbnummer 2234739
Observera att sista ansökningsdag har passerat.