Verksamhetschef särskilt boende

Ystad kommun / Sjukvårdschefsjobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Ystad, Tomelilla, Skurup, Sjöbo, Simrishamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ystad kommun i Ystad

Ystads kommun har cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare - nu och i framtiden.

Inom social omsorgsförvaltningen arbetar cirka 1200 engagerade medarbetare som bidrar till att ge stöd och omsorg till de som behöver i vår kommun. Arbetet sker inom äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning och socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg.

Publiceringsdatum
2023-03-01

Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag blir att leda och utveckla hela avdelningen hälsa, vård och omsorg, tillsammans med verksamhetscheferna för ordinärt boende samt hälsa och stöd.

Uppdraget innebär ett specifikt ansvar för området särskilda boendeformer. Som verksamhetschef har du resultat och budgetansvar för en verksamhet med 7 enheter, totalt 280 medarbetare och en budget på 210 mkr.

Din primära uppgift blir att skapa tydlighet, struktur samtidigt som du ska införa nya arbetssätt som optimerar avdelningens insatser. Du får möjlighet att leda organisationen tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare.

Du rapporterar till förvaltningschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gedigen ledarerfarenhet från området och som stimuleras av utmaningar. Du har i tidigare roller visat prov på uthållighet över tid, där du lett processer som gett stabilitet och goda resultat. Du är en ledare med strategisk blick, som ser att god vård och omsorg och god ekonomi hänger samman. Din kommunikativa förmåga skapar goda förutsättningar för dialog, samarbete och ett öppet klimat.

Som person är du självständig, strukturerad och stabil. Du är målinriktad, har lätt för att bygga förtroende och skapa långsiktiga relationer, såväl internt som externt. Din bakgrund är en adekvat högskoleutbildning med mycket goda kunskaper och erfarenhet att leda inom vård och omsorg. Du har gärna varit chef både i offentlig och privat verksamhet. Meriterande är om du tidigare verkat på samma chefsnivå med underställda chefer inom verksamhetsområdet.

Ystad kommun erbjuder rätt person ett spännande uppdrag med att utveckla verksamheten inom hälsa, vård och omsorg så att den utifrån givna ekonomiska ramar upplevs attraktiv och av hög kvalitet av såväl kunder som medarbetare.

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.

Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "23-50".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ystad kommun (org.nr 212000-1181)

Arbetsplats
Ystads kommun, Social omsorgsförvaltningen

Kontakt
Förvaltningschef SOC
Dan Kjellsson
dan.kjellsson@ystad.se
0411-57 73 61

Jobbnummer
7497528

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ystad kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ystad kommun: