VD-sekreterare/Administrativ Assistent
Placera Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB
är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning.
Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom HR/lön, ekonomi, sälj/marknad, administration, teknik och data/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 90 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vi söker nu för rekrytering till vår kund Siemens PLM Software i Kista en
VD-sekreterare/Administrativ Assistent
Siemens PLM software är en ledande global leverantör av programvaror och tjänster för Product Lifecycle Management (PLM), med nästan 5 miljoner användare runt om i världen. Företagets vision är att möjliggöra en värld där företag och deras partners samverkar i globala innovationsnätverk för att skapa produkter och tjänster av högsta klass. Den nordiska verksamheten har en ledande ställning på den egna marknaden och har 90 anställda och omsätter ca 320 MSEK. Se vidare
www.siemens.com/plm.Arbetet innebär i huvudsak att vara administrativt stöd till VD och övriga i ledningsgruppen inom företaget. Det är en central funktion med varierande ansvarsområden som t ex att arrangera möten och konferenser, delta på ledningsgruppsmöten, skriva protokoll och andra utskrifter, sköta resebokningar/resepolicys och därmed relaterade uppgifter. Rollen innebär också att samla och uppdatera information om regler och policys inom företaget och komma med förslag på kvalitetsförbättringar inom relevanta områden. I arbetet ingår också att administrera processer och rutiner i SAP och hjälpa till med samordning av månadsrapportering, försäljningsrapporter mm.
För tjänsten krävs att du har tidigare erfarenhet av arbete som chefssekreterare, gärna från en säljorganisation. Det är också viktigt med mycket god kommunikationsförmåga - både på svenska och engelska och både skriftligt och muntligt. Vi vill gärna att du har ett affärsmässigt tänk och att du har en förmåga att driva egna projekt och att arbeta proaktivt med hög integritet. Arbetet kräver struktur, flexibilitet och god planeringsförmåga då uppgifterna är mycket varierande.
Goda datakunskaper krävs i word, excel och powerpoint samt gärna kunskaper i SAP eller liknande affärssystem.
För ytterligare information kontakta gärna Rekryterare Anna-Lena Gällström, 08-586 22730.
Publiceringsdatum2008-10-01Arbetstider och omfattningHeltid, tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-10-30
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnna-Lena Gällström, 08-586 22 730
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
Jobbnummer 323273
Observera att sista ansökningsdag har passerat.