Vårdenhetschef avdelning 51
Västra Götalandsregionen / Sjukvårdschefsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige NU-sjukvården är en del av Västra Götalandsregionen och är ett av Sveriges större länssjukhus. Vi finns på NÄL (Norra Älvsborgs Länssjukhus) i Trollhättan och Uddevalla sjukhus. Sjukhusets upptagningsområde omfattar 280 000 invånare. Tillsammans är vi cirka 5 000 medarbetare som varje dag arbetar för att ge god och säker specialistsjukvård. Vi finns på västkusten och vårt område erbjuder en varierad natur med både hav, berg, skog och sjö.
Om verksamheten
Avdelning 51 är en vårdenhet med dubbelkompetens inom både lung- och internmedicin.
På lungmedicinska delen vårdas patienter i olika sjukdomsstadier med t ex kol, lungcancer och lungfibros. På internmedicinska delen kan lättare infektioner, hjärtsvikt och rosfeber nämnas som vanligt förekommande diagnoser.
I rollen som enhetschef har du ett helhetsansvar för avdelningen, personalen och ekonomi.
Du har ett nära samarbete med sektionsöverläkare och avdelningsansvariga läkare.
Din närmaste chef är verksamhetschef inom Specialistmedicin och du ingår i verksamhetens ledningsgrupp.
Om dig
Vi söker nu dig som på ett engagerat sätt vill leda medarbetare och verksamheten framåt.
Vi uppmuntrar ett arbetssätt som är kreativt, där du som enhetschef involverar och tar till vara på kompetensen hos dom olika professionerna i din verksamhet. Genom ditt ledarskap bidrar du till att utveckla medarbetarna med målsättning att uppnå goda prestationer och resultat.
Du är bra på att kommunicera, tydlig och lyhörd.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Publiceringsdatum2022-05-11KvalifikationerRelevant högskoleutbildning.
Erfarenhet av arbete som chef eller ledningsuppdrag inom hälso- och sjukvård är meriterande.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken
https://www.vgregion.se/introduktionSå ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/4052".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)
Arbetsplats NU-sjukvården, Område I, Specialistmedicin, Avdelning 51
Kontakt Marie-Louise Dahlén Lindqvist, Tf verksamhetschef
010-4354800 Jobbnummer 6631090
Observera att sista ansökningsdag har passerat.