Vårdadministratör till Vårdcentralen Borensberg

Region Östergötland / Administratörsjobb / Motala
2020-12-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vårdadministratör till Vårdcentralen Borensberg" (publicerad 2023-08-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Motala, Vadstena, Mjölby, Karlsborg, Linköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Motala, Vadstena, Mjölby, Linköping, Boxholm eller i hela Sverige

Välkommen till Borensberg, den lilla sjöstaden vid Göta kanal. Vi har vattnet, naturen, förskola, skola och alla bekvämligheter alldeles nära. Vårt läge innebär att vi har goda förbindelser med både Motala och Linköping. Vårdcentralen Borensberg är en del av Primärvårdscentrum (PVC) och vi är drygt 20 medarbetare. I vårt upptagningsområde har vi nästan 7000 invånare listade hos oss. Vårt mål är att vårdcentralen ska vara en attraktiv arbetsplats där vi främjar en god arbetsmiljö och värnar om att fokusera på ett gott bemötande, hög medicinsk kompetens och en målmedveten inriktning på att jobba med ständiga förbättringar. Vi strävar efter stor delaktighet och inflytande på hur vården bedrivs inom ramen för vårt uppdrag. Vi behöver ytterligare en vårdadministratör i vårt team, därför söker vi dig som är intresserad av att arbeta hos oss. Detta under förutsättning av vederbörliga beslut. Vi erbjuder en tillsvidaretjänst som Vårdadministratör på 100% med ett särskilt uppdrag att samordna administrativa processer och bistå ledning i övergripande administration för verksamheten såsom schemaläggning, personaladministration och andra arbetsuppgifter i verksamheten i nära samarbete med verksamhetschef och medarbetare.

Publiceringsdatum
2020-12-01

Dina arbetsuppgifter
Som vårdadministratör hos oss arbetar du i ett nära samarbete med vårdcentralens övriga professioner. Här har du alla förutsättningar om du är intresserad av stor variation i patientunderlaget och vill ha ett landsbygdsperspektiv. Som administratör arbetar du med journaldokumentation, remisshantering, receptionsarbete samt för verksamheten viktiga administrativa processer med införande av och hantering av styrande dokument, diarie, statistik- och kvalitetsuppföljningar. Som administrativ samordnare arbetar du nära verksamhetschefen i ledning och styrning och har samordnande funktion i delar av processer i nära samarbete med övriga administratörer. Du kommer att självständigt jobba med administrativa processer, utveckla och säkra kvalitet i patient- och produktionsplanering.

Du kommer att delta i och samordna uppdraget med verksamhetens olika system för uppföljning samt i det löpande arbetet med schema, personalsystem, ekonomi. Du kommer vid behov kunna ersätta verksamhetschefen vid dess frånvaro. Vi tror att du uppskattar den lilla vårdcentralens fördelar med korta beslutsvägar och ett nära samarbete med övrig personal.

Erfarenhet och utbildning
Du är utbildad vårdadministratör och har mångårig erfarenhet av primärvård. Du har erfarenhet av journalsystemet Cosmic och har goda kunskaper i det svenska språket motsvarande svenska C1. Du är intresserad av statistik och uppföljning och har arbetat med det. Meriterande är att du har haft samordnaruppdrag eller varit i arbetsledande befattning inom Regionen sedan tidigare. Vi kommer att arbeta med att öka den digitala vården varför vi ser det som meriterande att man har kunskap och intresse av olika IT stöd.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har en hög grad av personlig mognad Du är ansvarstagande och bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du tar initiativ samt är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande. Du samarbetar bra med andra och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi söker dig som kan arbeta självständigt och har framåtanda och vill utveckla verksamheten. Du är kommunikativ i både tal och skrift och är en problemlösare både ensam och tillsammans med andra.

Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100% med tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Monika Haakenstad Wilhelmsson, 010-104 79 13.

Facklig företrädare för Vision är Therese Brunosson, 010-104 79 01.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 31 december 2020. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20201539.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION ÖSTERGÖTLAND

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Östergötland (org.nr 232100-0040)

Arbetsplats
Region Östergötland

Jobbnummer
5469013

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: