Vafabmiljö söker ärendecontroller
VafabMiljö Kommunalförbund / Controllerjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos VafabMiljö Kommunalförbund i Västerås,
Köping,
Heby eller i
hela Sverige Är du serviceinriktad och gillar att arbeta med ärende- och dokumenthantering? Nu söker vi en engagerad ärendecontroller med utvecklingsansvar. Bli en av oss och jobba i en organisation som räddar världen lite varje dag.
Din placering blir på avdelning Planering där vi arbetar med övergripande strategiska frågor inom Vafabmiljö. Här utvecklar, leder och stödjer vi projekt och processer. Vi samordnar även kontakten med våra tolv medlemskommuner på tjänstemannanivå. Idag är vi drygt tio medarbetare med olika bakgrund och specialistkunskap som arbetar mot olika områden inom organisationen. Bland annat finns förbundsjurist och avfallsstrateg placerade på avdelningen.
Hur ser din arbetsdag ut?
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är hantering av ärenden i vårt diarieföringssystem. Du registrerar och diarieför handlingar som upprättas eller inkommit. I rollen ger du råd, stöd och sköter information inom området och hanterar tillhörande dokumenthantering. Du ansvarar för administration av vår officiella e-postlåda och arkivering i vår arkivlokal. Det ingår också att arbeta med utveckling av ovanstående arbetsuppgifter och funktioner inom organisationen. Du kommer vara ensam ärendecontroller och säkerställer att funktionen är bemannad.
Du ingår i ett team med bland annat förbundssekreteraren där ni tillsammans ansvarar för att arbetsuppgifter utförs. Ni stöttar varandra och fördelar arbetsuppgifterna mellan er men har uttalade ansvarsområden. Exempel på sådana arbetsuppgifter är att fylla på och hålla ordning och reda i kontorsförråd samt postöppning.
Vem är du?
Det är viktigt att du som person har omdöme att göra rätt avvägningar och prioriteringar samt har väl grundade och tydliga värderingar i ditt sätt att arbeta. Du behöver ta hänsyn till det större perspektivet och se helheten i organisationen. Då mycket av arbetet sker självständigt behöver du ha ett strukturerat arbetssätt där du planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt. Du kommer samarbeta med både interna och externa parter vilket gör att du behöver vara lyhörd, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Då arbetets omständigheter snabbt kan förändas behöver du kunna anpassa dig efter det.
Det är viktigt att du kan relatera till våra värdeord Trovärdig, Omtanke, Nytänkande och Professionell och att du kan arbeta utifrån dessa. Lika viktigt är det att du delar vår vilja att bidra till ett hållbart samhälle.
Publiceringsdatum2023-08-24KompetenserDu har:
3-årig gymnasieutbildning.
Minst ett års erfarenhet av att arbeta som registrator inom offentlig förvaltning.
Goda kunskaper om arkivlagen, kommunallagen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen, dataskyddsförordningen, författningar som styr offentlig verksamhet samt kunna göra sekretessbedömningar.
Mycket goda kunskaper att uttrycka sig i svenska, både skriftligt och muntligt.
Goda kunskaper i engelska.
B-körkort, manuell växel.
Det är meriterande om du har:
Genomförd registratorsutbildning (diplomerad/certifierad/högskola) eller utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap.
Goda IT-kunskaper.
Erfarenhet av att genomföra utbildningsinsatser.
Vad får du?
Hos oss får du ett spännande arbete inom en unik bransch på en arbetsplats som sätter miljön först. Här bryr vi oss om varandra och vår arbetsmiljö. Vi erbjuder flera förmåner, bland annat ger träning ledig tid.
Övriga upplysningar
Vi vill spegla våra kunder och samhället i stort. Vi vill därför anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det ger.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Din placering är på huvudkontoret Navet, Gasverksgatan 7 i Västerås. Tillträde efter överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du:
Avdelningschef Linda Gårdstam,
linda.gardstam@vafabmiljo.se , 021 39 35 78.
HR-konsult Västerås stad Fredrik Follmer,
fredrik.follmer@vasteras.se , 021-39 39 73.
Så här ansöker du
Låter det här som en tjänst för dig? Då är du välkommen att söka tjänsten redan idag. Sista ansökningsdag är den 10 september. I denna rekrytering samarbetar vi med Västerås stad. Du söker tjänsten via extern länk.
Välkommen med din ansökan!
Alla erbjudanden om hjälp med rekrytering och annonsering undanbedes.
Om Vafabmiljö
Vafabmiljö är ett kommunalförbund bildat av Heby, Enköping och alla kommuner i Västmanland. Vi arbetar med att samla in och återvinna avfall på ett sätt som är långsiktigt och hållbart. Våra mål är att avfallsmängderna ska minska och att avfallet ska ses som en resurs. Allt ska återanvändas eller återvinnas så långt det bara är möjligt. Genom att dela med oss av vår kunskap och erbjuda bra lösningar vill vi ge dig förutsättningar att vara med och skapa en hållbar framtid. Tillsammans kan vi rädda världen lite varje dag, brukar vi säga.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ärendecontroller".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Vafabmiljö Kommunalförbund (org.nr 222000-3129)
Gasverksgatan 7 (
visa karta)
721 30 VÄSTERÅS
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Huvudkontor
Kontakt HR-konsult Västerås stad
Fredrik Follmer
fredrik.follmer@vasteras.se 021393973 Jobbnummer 8057451
Observera att sista ansökningsdag har passerat.