Utvecklingsledare till Socialförvaltningen, Uppdragsavdelningen,

Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen / Administratörsjobb / Varberg
2018-05-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utvecklingsledare till Socialförvaltningen, Uppdragsavdelningen," (publicerad 2018-11-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen i Varberg

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 62 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.

Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.

Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.

Socialnämndens ansvar omfattar individ- och familjeomsorg samt omsorg om äldre och funktionsnedsatta. All myndighetsutövning och beställning av tjänster är samlad i en gemensam uppdragsavdelning. Uppdragsavdelningen (ca 140 medarbetare) utreder behov, fattar beslut och beställer insatser från verksamheter inom kommunens egen regi eller från externa utförare. Avdelningen består av åtta enheter.
Vuxenenheten ansvarar för att utreda och fatta beslut om försörjningsstöd, arbetsmarknadsinsatser samt insatser för våld i nära relationer. Till enheten hör också två budget- och skuldrådgivare. Fr o m 1/1 2019 skapas en ny nämnd som tar över ansvaret för arbetsmarknadsinsatser. Detta kommer att ställa stora krav på god samverkan mellan nämnderna.
Enheten består av en enhetschef, två utvecklingsledare, 18 socialsekreterare, fyra arbetsmarknadssekreterare (som kommer att gå över till den nya nämnden) och två budget- och skuldrådgivare.




Publiceringsdatum
2018-05-04

Arbetsuppgifter
Utvecklingsledare till Socialförvaltningen, Uppdragsavdelningen, Vuxenenheten - försörjningsstöd, arbetsmarknad, budget- och skuldrådgivning samt våld i nära relation

En av våra två utvecklingsledare går nu vidare till nya utmaningar - vill du bli vår nya kollega?

Arbetet som utvecklingsledare innebär att arbeta med dagligt metodstöd till handläggare, omvärldsbevakning, uppföljning och utvärdering av insatserna/verksamheten samt utvecklingsarbete. Visst självständigt utredningsarbete på övergripande nivå ingår. Avdelningen arbetar processorienterat.
Du arbetar i nära samarbete med enhetschefen och utvecklingsledaren på enheten samt med övriga utvecklingsledare inom avdelningen.
Socialförvaltningen finns i fräscha lokaler på promenadavstånd från järnvägsstationen. För att främja personalens hälsa erbjuder kommunen bl a friskvårdsbidrag.
Vi kan erbjuda ett spännande och omväxlande arbete och har en mycket god stämning på enheten vilket vi aktivt arbetar för att behålla. Personalgruppen består av både erfarna medarbetare som varit med under lång tid, och av medarbetare med kortare erfarenhet.




Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• har socionomexamen

• har erfarenhet av myndighetsutövning, utredning och uppföljning, inom socialt arbete

• har god kunskap i gällande lagar och förordningar

• det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med försörjningsstöd och våld i nära relationer

• det är meriterande om du har erfarenhet av någon form av arbetsledning

• har god samarbetsförmåga, är stabil som person och kan arbeta självständigt

• är analytisk, noggrann och strukturerad

• är van att uttrycka dig i tal och skrift

• har B-körkort


ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Från 2015-01-01 tillämpar Varbergs kommun RÖKFRI arbetstid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2018-09-01 Vikariat 1 år med ev. möjlighet till förlängning, upphör: 2019-08-31 .

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas. Ange gärna löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-20
Ange följande referens när du ansöker: A780970
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Hedlund
Wenche Rehnberg 0340-697627

Företag
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen

Adress
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG

Kontorsadress
43280

Jobbnummer
4126219

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen: