Utredningssekreterare till Lekebergs kommun

Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Som medarbetare i Lekebergs kommun har du möjlighet att ta del av ett flertal förmåner, exempelvis:
• friskvårdsbidrag på upp till 2000 kr/år
• möjlighet till leasing av personalbil med bruttolöneavdrag
• pensionsväxling
• möjliget till flera semesterdagar för vissa enligt lokalt kollektivavtal



Publiceringsdatum
2017-07-07

Arbetsuppgifter
Vi söker en nu utredningssekreterare med nämndsekreteraruppdrag.

Utredningssekreterarna ingår i administrativa avdelningen på kommunstyrelseförvaltningen och du kommer att vara placerad i kommunhuset.
Administrativa avdelningens uppdrag är att vara en central resurs som stöttar alla kommunens verksamheter kring nämndadministration och intern service. I tjänsten ingår att ansvara för nämndadministration och vara en del av utvecklingen av kommunens ärendeprocess och administrativa rutiner.
Lekeberg strävar efter att ligga i framkant kring digital administration och som utredningssekreterare är du en viktig del i det arbetet. Lagarbete och förmågan till samarbete lägger vi stor vikt vid. För oss är det viktigt att du har en vilja att utvecklas och att du har en positiv inställning.

Som utredningssekreterare är man en av tre utredare som tillsammans med den administrativa chefen utgör kommunens utredningsresurs. Utredningarna kan vara kommunövergripande och väldigt omfattande men också ganska smala och begränsade och ämnena kan variera inom hela kommunens olika ansvarsområden.
I dina arbetsuppgifter ingår bl.a.:
• Nämndadministration
• Kvalificerade utredningar
• Dokumenthantering
• Registrator
• Utveckling av administrativa processer



Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
• mycket god datorvana
• mycket goda kunskaper i tal och skrift
Erfarenhet av att arbeta i ärende- och dokumenthanteringssystem, gärna Platina, är meriterande.

Tjänsten ställer höga krav på att vara strukturerad, noggrann, serviceinriktad och lyhörd. Hög förmåga till samarbete, ordning och reda. Initiativförmåga och en förmåga att arbeta med flera arbetsuppgifter samtidigt är en förutsättning. Att tycka om utveckling och arbeta digitalt är också en viktig del.
Vi tar hänsyn till personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-20
Ange följande referens när du ansöker: A701515
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustav Olofsson gustav.olofsson@lekeberg.se 0585-489 66

Företag
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Adress
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen
Bang 7
71681 Fjugesta

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
3595342

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen: