Utredningssekreterare

Årjängs kommun, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Årjäng
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Årjäng, Eda, Arvika, Bengtsfors, Åmål eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Årjängs kommun, Administrativa avdelningen i Årjäng

I Årjängs kommun vill vi möta framtiden med att tänka nytt och annorlunda.
Det är viktigt att vi kopplar upp oss mot det som växer, tänker plats och arbetsplats tillsammans och tar vara på möjligheter som finns. Därför har vi idag ett antal pågående samarbeten med bland annat Karlstads universitet och näringslivet. Här finns det utrymme för nya människor och idéer.
Var med på resan i Värmlands tillväxtkommun #näringsrikaårjäng



Publiceringsdatum
2020-06-10

Arbetsuppgifter
Som utredningssekreterare har du en central roll när det gäller att samordna nämndernas arbete och är de förtroendevaldas kontaktyta gentemot förvaltningen. Arbetsuppgifterna innebär bland annat planering av ärenden för beslut i nämnd, förberedelser av handlingar, granskning av innehåll och samordning gentemot andra nämnder. Att introducera nya förtroendevalda i sina uppdrag ingår även i rollen.
Du ska ha intresse och engagemang för digitaliseringens möjligheter och för samhällsutvecklingen.

I rollen som utredningssekreterare ingår bland annat:
• nämndadministration
• kommunövergripande utvecklings- och utredningsarbete
• sekreterarskap i nämnder och styrelser
• forma, driva samt stötta utvecklingsprojekt
• planera och genomföra utbildningar

Arbetet är utåtriktat och innebär många kontakter inom och utanför organisationen, varför du ska kunna samarbeta med andra, bygga förtroende och skapa engagemang. I tjänsten ingår även viss tjänstgöring i kommunens medborgarkontor.
Arbetsuppgifterna kräver hög grad av självständighet, ett strukturerat arbetssätt samt flexibilitet och stresstålighet.

Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan då tillsättning kan ske före sista datum.


Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning med juridisk/rättsvetenskaplig eller statsvetenskaplig inriktning. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift samt kan anpassa ditt språk och dina presentationer efter syfte och målgrupp.
Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet och god vana att arbeta i administrativa system. Kunskaper inom dataskyddsarbete och informationssäkerhet är meriterande. Som person är du trygg och professionell i din yrkesroll och har viljan och förmågan att dela med dig av din kunskap till dina kollegor. Du har social kompetens vilket gör att du kan arbeta bra med andra och relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt.
Du har erfarenhet av att självständigt forma och driva utvecklingsprojekt från start till mål samt utveckla processer.
Giltigt B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Årjängs kommun, Administrativa avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A961010".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Årjängs kommun (org.nr 212000-1835)

Arbetsplats
Årjängs kommun, Administrativa avdelningen

Jobbnummer
5260123

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Årjängs kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Årjängs kommun, Administrativa avdelningen: