Utredare (socialsekreterare) till Myndighetsgruppen
Höganäs kommun Socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Höganäs
2023-01-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredare (socialsekreterare) till Myndighetsgruppen" (publicerad 2023-08-18) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Höganäs,
Bräcke,
Helsingborg,
Ängelholm,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen i Höganäs Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!
Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.
Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!
Socialförvaltningen och det kommunala omsorgsbolaget, Höganäs Omsorg AB, befinner sig i en utvecklings- och uppbyggnadsfas. Det innebär att den som får tjänsten erbjuds en spännande arbetsplats som fortlöpande förändras och anpassas utifrån medborgarnas och verksamheternas behov.
Publiceringsdatum2023-01-13ArbetsuppgifterI arbetsbeskrivningen ingår att ansvara för utredningar enligt SoL 11:1 avseende anmälningar och ansökningar gällande barn och ungdomar 0-20 år.
Vi skriver även yttrande begärda av Åklagarkammaren, Polisen eller Transportstyrelsen.
Vi arbetar enligt BBIC och dokumenterar i Lifecare.
KvalifikationerKvalifikationer som krävs för tjänsten är socionomexamen med erfarenhet av myndighetsövning, särskilt inom barn/ungdomsverksamheten. Du ska ha kunskap om gällande lagstiftning kring SoL och LVU samt hur dessa tillämpas. Erfarenhet av att arbeta med familjer som befinner sig i kris och med svåra relationskonflikter och där våld förekommer är meriterande.
Vi söker dig som är initiativrik och har ett stort intresse för socialt arbete. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt ha goda datorkunskap, gärna erfarenhet av Lifecare.
Viktiga egenskaper för tjänsterna är att du är lugn och stabil i stressade situationer samt engagerad, strukturerad, tydlig och har god analytisk förmåga.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga både inom enheten och med externa partners.
Körkort krävs
Vi tillåter oss att intervjua löpande under ansökningstiden.
ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1190251".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Höganäs kommun (org.nr 212000-1165),
https://www.hoganas.se/jobb--karriar/hoganas-kommun-som-arbetsgivare.html Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Höganäs kommun Socialförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Isabell Ahl
isabell.ahl@hoganas.se 042337581 Jobbnummer 7338200
Observera att sista ansökningsdag har passerat.