Utredare med inriktning på statsbidrag
Jämställdhetsmyndigheten / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jämställdhetsmyndigheten i Göteborg Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet.
Jämställdhetsmyndigheten, som inrättades den 1 januari 2018, ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden.
Nu söker vi en utredare som vill utvecklas med oss!
Publiceringsdatum2022-02-01Dina arbetsuppgifterSom utredare med inriktning på statsbidrag är du placerad på avdelningen Stöd och Samordning. Du ingår i en arbetsgrupp som ansvarar för myndighetens uppdrag att fördela förordningsstyrda statsbidrag. I arbetsgruppen arbetar du tillsammans med tre andra utredare. En stor del av arbetet handlar om att utreda ansökningar om statsbidrag, förbereda handlingar inför beslut, följa upp och utvärdera myndighetens uppdrag samt utveckling av arbetsgruppens olika processer. I arbetet ingår också löpande kontakter med bidragsmottagare samt att planera, genomföra och följa upp nätverksträffar och annat stöd till bidragsmottagare.
Kvalifikationer• Relevant högskole- och/eller universitetsutbildning
• Erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation.
• God kännedom om jämställdhets- och/eller civilsamhällespolitiken.
• Erfarenhet av arbete med att fördela och följa upp statsbidrag
• Erfarenhet av att självständigt tolka och tillämpa lagar och regelverk.
• Mycket goda kunskaper i att kommunicera både muntligt och skriftligt i svenska.
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet.
Vi ser det som meriterande om du har
• Erfarenhet av att självständigt leda och samordna processer och projekt.
• Erfarenhet av att analysera och bedöma ekonomiska redovisningar.
• Erfarenhet av tidigare arbete i en statlig myndighet.
• Kunskaper i ett eller flera minoritetsspråk.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du trygg i din yrkesroll och lyhörd för organisationens behov. Du är initiativrik och utvecklingsinriktad samt har en god förmåga att lösa komplexa frågor. Du är strukturerad, kommunikativ och noggrann, bra på att samarbeta och självständigt planera samt driva ditt eget arbete.
Anställningsinformation
Tjänsten är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. Resor i tjänsten kan förekomma.
Anställningen är ett vikariat, längst till och med 31 december 2022. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Praktisk information
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Lena Bjurving, Enhetschef, 031-392 90 53. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Jonathan Jacobsson, HR-generalist, 031-392 90 15. Fackliga kontaktpersoner för Saco-S Jennifer Bolin 031-392 90 21 och Robert Kristiansen ST 031-392 90 83.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder.
Välkommen med din ansökan senast 20 februari. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningJämställdhetsmyndigheten tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJämställdhetsmyndigheten
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jämställdhetsmyndigheten (org.nr 202100-6693),
https://www.jamstalldhetsmyndigheten.se/om-oss/jobba-hos-oss Jobbnummer 6301683
Observera att sista ansökningsdag har passerat.